A vállalati kommunikáció sajátosságai, valamint a COVID-19 járvány hatása a CIB Bank intern és extern kommunikációjára

Saved in:
Bibliographic Details
Main Author: Ravasz Ramóna
Other Authors: Bánhegyi Dr. Mátyás Zoltán
Lukács Klaudia
Format: Thesis
Kulcsszavak:CIB Bank
COVID-19
extern kommunikáció
intern kommunikáció
vállalati kommunikáció
Online Access:http://dolgozattar.uni-bge.hu/29698
Description
Abstract:A dolgozatom elején az elméleti háttér pontos meghatározására törekedtem a külső és a belső kommunikáció minél alaposabb definiálásával majd kifejtésével. Ezzel megalapoztam a kutatásom minőségi elvégzését, hiszen a téma kielégítő elemzéséhez szükséges ismerni a kommunikációs folyamat részeit, a kommunikáció lehetséges formáit, befolyásoló tényezőit és csatornáit. Ezt követően primer kutatás formájában végeztem kutatást a CIB Bank kis- és középvállalatokkal foglalkozó két területén. A kapcsolattartó és a számlavezető kollégáim körében töltettem ki a kérdőívemet, amelyet a csatornahasználatra, a rendezvényekre és a home office-ra való átállásra kiélezve készítettem el. A kapcsolattartói területen a külső, valamint mindkét terület vizsgálatával pedig a belső kommunikáció elemzését végeztem el. A kérdőívemet a CIB Bank öt használt csatornájára alapozva alkottam meg: a személyes kommunikációra, az e-mailre, a mobiltelefonos kommunikációra, a Skype és Teams alkalmazásokra és az SMS-re. A kutatási kérdéseimre igencsak összetett válaszokat kaptam:        1.       Milyen változásokat, szokatlan procedúrákat kellett bevezetni a COVID-19 járvány hatására a CIB Bank külső és belső kommunikációjában? A kapcsolattartói kommunikáció során a megszokott rendezvények jelentős részét márciustól kezdődően offline formában tudták csak megvalósítani, így hangsúlyos és sarkalatos változásokat kellett bevezetni az évről-évre megrendezésre kerülő rendezvényeket tekintve. A médiamegjelenéseik terén is számos változást kellett alkalmazniuk, ugyanis az előre megtervezett témakörök helyett a járvány került a középpontba, így e köré építették a megjelenéseiket is. A belső kommunikációra vonatkozóan egyértelműen kirajzolódott az Intranet, az e-mail, a szervezet által biztosított mobiltelefon és a videó alapú alkalmazások szerepe mind a vírus előtt, mind pedig utána, tehát elegendő információt kaptam a megfelelő összehasonlításhoz. A home office bevezetésénél főként e-mailen és Intraneten kapták a távmunkára vonatkozó utasításokat, de a többi csatornán is megjelentek az információk a gördülékeny átállás érdekében. A belső kommunikáció járványhelyzetre való aktualizálásánál kiemelendő tevékenység az IntrApp bevezetése is.        2.      Milyen hatással volt a COVID-19 járvány a csatornahasználati szokásokra a CIB Bank külső és a belső kommunikációban? Grafikonos ábrázolás segítségével a járvány előtti, illetve a jelenlegi helyzet között vontam párhuzamot. Ennek eredményeképp megállapítottam, hogy lényegbeli változás leginkább a személyes kommunikáció csökkenésénél mutatható ki, melynek pótlása egyénektől függően megoszlik a többi csatorna között. Javaslatot tettem egy jövőbeli hasonló kérdőív elkészítésére a bankon belül nem csak KKV szektorban. Ennek vizsgálatával a felhasználók visszajelzései alapján optimalizálhatnák a csatornákat a hatékonyabb működés elérése és egy fejlettebb belső kommunikációs rendszer működtetése érdekében.