A vállalati kommunikáció sajátosságai, valamint a COVID-19 járvány hatása a CIB Bank intern és extern kommunikációjára

Elmentve itt :
Bibliográfiai részletek
Szerző: Ravasz Ramóna
További közreműködők: Bánhegyi Dr. Mátyás Zoltán
Lukács Klaudia
Dokumentumtípus: Diplomadolgozat
Kulcsszavak:CIB Bank
COVID-19
extern kommunikáció
intern kommunikáció
vállalati kommunikáció
Online Access:http://dolgozattar.uni-bge.hu/29698

MARC

LEADER 00000nta a2200000 i 4500
001 dolg29698
005 20210316130726.0
008 210316suuuu hu om 000 hun d
040 |a BGE Dolgozattár Repozitórium  |b hun 
041 |a hu 
100 1 |a Ravasz Ramóna 
245 1 2 |a A vállalati kommunikáció sajátosságai, valamint a COVID-19 járvány hatása a CIB Bank intern és extern kommunikációjára  |c Ravasz Ramóna  |h [elektronikus dokumentum] 
520 3 |a A dolgozatom elején az elméleti háttér pontos meghatározására törekedtem a külső és a belső kommunikáció minél alaposabb definiálásával majd kifejtésével. Ezzel megalapoztam a kutatásom minőségi elvégzését, hiszen a téma kielégítő elemzéséhez szükséges ismerni a kommunikációs folyamat részeit, a kommunikáció lehetséges formáit, befolyásoló tényezőit és csatornáit. Ezt követően primer kutatás formájában végeztem kutatást a CIB Bank kis- és középvállalatokkal foglalkozó két területén. A kapcsolattartó és a számlavezető kollégáim körében töltettem ki a kérdőívemet, amelyet a csatornahasználatra, a rendezvényekre és a home office-ra való átállásra kiélezve készítettem el. A kapcsolattartói területen a külső, valamint mindkét terület vizsgálatával pedig a belső kommunikáció elemzését végeztem el. A kérdőívemet a CIB Bank öt használt csatornájára alapozva alkottam meg: a személyes kommunikációra, az e-mailre, a mobiltelefonos kommunikációra, a Skype és Teams alkalmazásokra és az SMS-re. A kutatási kérdéseimre igencsak összetett válaszokat kaptam:        1.       Milyen változásokat, szokatlan procedúrákat kellett bevezetni a COVID-19 járvány hatására a CIB Bank külső és belső kommunikációjában? A kapcsolattartói kommunikáció során a megszokott rendezvények jelentős részét márciustól kezdődően offline formában tudták csak megvalósítani, így hangsúlyos és sarkalatos változásokat kellett bevezetni az évről-évre megrendezésre kerülő rendezvényeket tekintve. A médiamegjelenéseik terén is számos változást kellett alkalmazniuk, ugyanis az előre megtervezett témakörök helyett a járvány került a középpontba, így e köré építették a megjelenéseiket is. A belső kommunikációra vonatkozóan egyértelműen kirajzolódott az Intranet, az e-mail, a szervezet által biztosított mobiltelefon és a videó alapú alkalmazások szerepe mind a vírus előtt, mind pedig utána, tehát elegendő információt kaptam a megfelelő összehasonlításhoz. A home office bevezetésénél főként e-mailen és Intraneten kapták a távmunkára vonatkozó utasításokat, de a többi csatornán is megjelentek az információk a gördülékeny átállás érdekében. A belső kommunikáció járványhelyzetre való aktualizálásánál kiemelendő tevékenység az IntrApp bevezetése is.        2.      Milyen hatással volt a COVID-19 járvány a csatornahasználati szokásokra a CIB Bank külső és a belső kommunikációban? Grafikonos ábrázolás segítségével a járvány előtti, illetve a jelenlegi helyzet között vontam párhuzamot. Ennek eredményeképp megállapítottam, hogy lényegbeli változás leginkább a személyes kommunikáció csökkenésénél mutatható ki, melynek pótlása egyénektől függően megoszlik a többi csatorna között. Javaslatot tettem egy jövőbeli hasonló kérdőív elkészítésére a bankon belül nem csak KKV szektorban. Ennek vizsgálatával a felhasználók visszajelzései alapján optimalizálhatnák a csatornákat a hatékonyabb működés elérése és egy fejlettebb belső kommunikációs rendszer működtetése érdekében. 
695 |a CIB Bank 
695 |a COVID-19 
695 |a extern kommunikáció 
695 |a intern kommunikáció 
695 |a vállalati kommunikáció 
700 1 |a Bánhegyi Dr. Mátyás Zoltán  |e ths 
700 1 |a Lukács Klaudia  |e ths 
856 4 0 |u http://dolgozattar.uni-bge.hu/29698/1/Szakdolgozat_Ravasz_Ram%C3%B3na_IS87AM.pdf  |z Dokumentum-elérés 
856 4 0 |u http://dolgozattar.uni-bge.hu/29698/2/Titkos%C3%ADt%C3%A1si%20k%C3%A9relem_Ravasz%20Ram%C3%B3na.pdf  |z Dokumentum-elérés 
856 4 0 |u http://dolgozattar.uni-bge.hu/29698/3/BA_TO_ravasz_ram%C3%B3na_is87am.pdf  |z Dokumentum-elérés