A közigazgatási eljárás alapelvei. A hatósági cselekmények legfontosabb típusai. Elektronikus ügyintézés, ügyfélkapu. Az e-eszközökkel való kapcsolattartás legfontosabb szabályai bemutatása választott területen.

Saved in:
Bibliographic Details
Main Author: Orsós Hajnalka
Other Authors: Glaser Anita
Format: Thesis
Kulcsszavak:alapelvek
államháztartás
jogszabályok alkalmazása
közigazgatás
ügyintézés
Online Access:http://dolgozattar.uni-bge.hu/29715
Description
Abstract:Összefoglaló a záródolgozatról     Dolgozatom két nagy részre osztható. Az egyik a közigazgatás eljárás alapelvei és a hatósági cselekmények legfontosabb típusaira, a másik pedig az elektronikus ügyintézésre és a közigazgatás digitalizálására. Az évek során a közigazgatás sokat fejlődött, az első ilyen nagy mérföldkő az ügyfélkapu volt. A mai világban már mindenkinek szüksége lenne ügyfélkapura, hiszen azon keresztül nagyon sok mindent el lehet intézni személyes megjelenés nélkül is. Mindenki használ már e-eszközt, ami elengedhetetlen a mindennapokban. A NAV-nak nagy szerepe van a közigazgatásban és a cégek életében. Már a NAV-val is lehet online tartani a kapcsolatot, ehhez csak a megfelelő tárhellyel kell rendelkeznie az ügyfeleknek. Arra is nagyon figyel a NAV, hogy email-ben nem küld hivatalos levelet. A cégek pedig az ÁNYK program segítségével tudják a NAV-val tartani a kapcsolatot. Összességében úgy gondolom, hogy a NAV is sokat fejlődött az évek során, és sok mindenben segítik a cégek munkáját. A közigazgatási eljárás alapelveinek a lényege, hogy a jogszabályokat helyesen alkalmazzák, és azokat helyesen értelmezzék. Két nagy részre osztható az alapelv, a hatósági elvekre és az ügyféli jogokat és ügyféli kötelezettségeket meghatározó alapelvekre. A hatósági elveket a hatóságnak kell betartatni az ügyfelekkel szemben és tiltja a hatalommal való visszaélést. Ezek az eljárások szinte mindig hivatalból indulnak. Fontos, hogy az eljárás ne járjon nagy költségekkel. Ügyféli jogokat és ügyféli kötelezettségeket meghatározó alapelvek pedig magukba foglalják, hogy az ügyfeleknek milyen jogaik vannak és az ügyintézés során milyen jogok illetik őket. A hatóságnak és az ügyfeleknek egyaránt be kell tartaniuk a rájuk vonatkozó jogszabályokat. A hatóságot és az ügyfeleket is meg lehet azért büntetni, ha nem tartják vagy tartatják be a jogszabályokban előírtakat.