A faktoring, mint pénzügyi szolgáltatás folyamata és fejlesztési lehetőségei

Elmentve itt :
Bibliográfiai részletek
Szerző: Milkovics Liliána
További közreműködők: Deme Géza
Szigili Krisztina
Dokumentumtípus: Diplomadolgozat
Kulcsszavak:bank informatikai rendszerei
banki rendszerek
faktoring
folyamat modell
hitelezési folyamat
Online Access:http://dolgozattar.uni-bge.hu/29745
Leíró adatok
Kivonat:Szerzői összefoglalóA 21. század gazdasági életének egyik legmeghatározóbb szereplői a kis-és középvállalatok, az ún. KKV-k. Jellemző vonásuk, hogy alacsony beruházási hajlandósággal bírnak, melynek következtében nemcsak érzékenyebbek a gazdasági változásokat tekintve, hanem likviditási problémákat is jelent számukra. Szakdolgozatomban a KKV-k likviditási nehézségeinek megoldására alkalmas, vállalati hitelezési formáról, a faktoringról lesz szó. Az olvasó átfogó betekintést nyerhet a pénzügyi szolgáltatás folyamatáról, informatikai háttértámogatottságáról és a jövőbeni fejlesztési lehetőségekről. Az első részben egy a múltra való visszatekintés keretein belül ismerkedhetünk meg a faktoring megjelenéséről, a gazdasági életben való mindennapos szerepéről és arról, hogy hogyan nyújt segítséget az ügyfelek számára. Megismerkedhetünk a Magyar Faktoring Szövetséggel, amely napjainkig számos előnyt biztosító egységet jelent a szolgáltatással foglalkozó bankok és szakosított pénzintézetek számára. A szövetség statisztikái alapján betekintést nyerhetünk - egészen a megalapítástól kezdve napjainkig - a szolgáltatás ügyfélkörével, a faktorált pénzállománnyal és a forgalommal kapcsolatosan. A továbbiakban a faktoring folyamatának részletes bemutatásra kerül sor, melynek könnyebb megértésében az általam készített folyamatmodell szemléltetése nyújt segítséget. A folyamat optimális működését elősegítő, Faktor(i) programot is részletesen megismerhetjük, mely két programrészből áll, a Faktor(i) Alapprogramból és a Faktor(i) Internet-ből. Megtudhatjuk, hogy hogyan segíti a dolgozók munkáját és milyen szolgáltatásokat nyújt az ügyfelek számára. Ezen kívül többek között szó esik a felépítéséről és az informatikai tulajdonságairól is. A továbbiakban a folyamat háttértámogatottságára és a jövőre való kilátásokra irányuló interjúkérdésekre kapott válaszokról olvashatunk. Többek között olyan válaszokra is fény derül, mint pl. hogy a jövőben teljesen automatizálhatóvá tehető-e a folyamat, illetve hogy ez egyáltalán előnyösen hatna-e a bank számára. Az utolsó fejezetben az általam hasznosnak vélt fejlesztési lehetőségekről olvashatunk, továbbá bemutatásra kerül a Péntech okos faktoring platform is, ami egy a közeljövőben kivitelezhető fejlesztés megvalósítása után teljes mértékben online ügyintézést fog nyújtani a felhasználók számára.