Játékosárazás, avagy milyen tényezők befolyásolják egy labdarúgó piaci értékét, különös tekintettel a kapusokra

Elmentve itt :
Bibliográfiai részletek
Szerző: Lázits András
További közreműködők: Hegedűs Dr. Szilárd
Rádi Péter
Dokumentumtípus: Diplomadolgozat
Kulcsszavak:adat
elemzés
kapus
labdarúgás
marketing
piaci érték
Online Access:http://dolgozattar.uni-bge.hu/29844

MARC

LEADER 00000nta a2200000 i 4500
001 dolg29844
005 20210316131517.0
008 210316suuuu hu om 000 hun d
040 |a BGE Dolgozattár Repozitórium  |b hun 
041 |a hu 
100 1 |a Lázits András 
245 1 0 |a Játékosárazás, avagy milyen tényezők befolyásolják egy labdarúgó piaci értékét, különös tekintettel a kapusokra  |c Lázits András  |h [elektronikus dokumentum] 
520 3 |a Szakdolgozatom során arra a kérdésre kerestem a választ, hogy a marketingérték (jelen esetben az Instagram követők száma) befolyásolja e egy labdarúgó (kapus) piaci értékét. Kutatásom során a transfermarkt adatbázisát használtam adatgyűjtésre, majd a meglévő adatokat excel és SPSS segítségével elemeztem, majd értelmeztem. Először feltártam a labdarúgásban az átigazolásokhoz szükséges elméleti hátteret, mérföldköveket, majd beszéltem a sportról, mint gazdasági tényezőről, a koronavírus járvány hatásairól a globális sportra és a labdarúgásra, majd az adatalapú megközelítésről egy játékos piaci értékének kalkulálásánál, itt egy modellen keresztül példálózva. Érdekességképpen szó esett az adott helyzetben legértékesebb labdarúgókról, mind piaci érték, mind legtöbb kifizetett átigazolási díj tekintetében. Saját kutatásom során SPSS és excel segítségével vizsgáltam a világ 53 legértékesebb hálóőrét, akiknek az értéke legalább elérte a 10 millió eurót. Regresszió elemzés, korreláció elemzés, faktoranalízis, varianciaanalízis és kétlépéses klaszterelemzés, segítségével vizsgáltam az általam kiválasztott változókat, majd a három faktor létrehozása után, három csoportot is sikerült létrehoznom, ahol a kapusokat szétszedte a program közös jellemzőik szerint. Végső következtetésem értelmében arra jutottam, amikor az Instagram követők számának hatását vizsgáltam a piaci értékre vetítve, hogy van kapcsolat, közepesnél gyengébb, azonban a dolgozatomban vizsgált tényezők közül, ez volt a leginkább magyarázó hatással. Úgy gondolom, hogy kutatásom jó alapot nyújthat, amennyiben a későbbiekben jobban szeretném kibontani a témát, valamint remélem, hogy a jövőben az adat vezérelt értékelés szerepe folyamatosan képes előrébb törni a labdarúgás terén. 
695 |a adat 
695 |a elemzés 
695 |a kapus 
695 |a labdarúgás 
695 |a marketing 
695 |a piaci érték 
700 1 |a Hegedűs Dr. Szilárd  |e ths 
700 1 |a Rádi Péter  |e ths 
856 4 0 |u http://dolgozattar.uni-bge.hu/29844/1/La%CC%81zits%20Andra%CC%81s%20QDAV1X%20szakdolgozat.pdf  |z Dokumentum-elérés 
856 4 0 |u http://dolgozattar.uni-bge.hu/29844/2/BA_TO_La%CC%81zits_Andra%CC%81s_QDAV1X.pdf  |z Dokumentum-elérés