A hazai ingatlanpiac helyzete, tendenciái és az ingatlanközvetítő szakma szerepe, valamint a piac fogyasztói magatartása

Elmentve itt :
Bibliográfiai részletek
Szerző: Mann Klaudia
További közreműködők: Kovács Dr. Ildikó
Zarándné Dr. Vámosi Kornélia Erzsébet
Dokumentumtípus: Diplomadolgozat
Kulcsszavak:fogyasztói igények
ingatlanbefektetés
ingatlanértékesítés
ingatlankezelő szervezet
ingatlanpiac
szolgáltatásmarketing
Online Access:http://dolgozattar.uni-bge.hu/29911

MARC

LEADER 00000nta a2200000 i 4500
001 dolg29911
005 20210921113234.0
008 210316suuuu hu om 000 hun d
040 |a BGE Dolgozattár Repozitórium  |b hun 
041 |a hu 
100 1 |a Mann Klaudia 
245 1 2 |a A hazai ingatlanpiac helyzete, tendenciái és az ingatlanközvetítő szakma szerepe, valamint a piac fogyasztói magatartása  |c Mann Klaudia  |h [elektronikus dokumentum] 
520 3 |a A szakdolgozatom témája a magyar ingatlanpiac helyzete és tendenciái, valamint, hogy az elmúlt évek kormányzati rendelkezései hatására ezek hogyan változtak és változnak. Továbbá foglalkozok az ingatlanközvetítő irodák szerepével, szereplőivel, versenyhelyzetükkel és hirdetési szokásaikkal. Mindemellett pedig a hazai fogyasztók igényeit is részletesebben szemügyre veszem, hogy milyen befolyásoló tényezők alapján dönt és vásárol ingatlant, vagy választ albérletet egy átlagos magyar. Választásom azért esett erre a témára, hiszen fiatal felnőttként, a családi fészek elhagyása és az önálló élet megkezdése egyre aktuálisabb a számomra. Ezért fontosnak tartom, hogy ebben a témában körültekintőbb legyek, alaposabban belemélyedjek és megismerjem a jelenlegi tendenciákat. Így egy átfogó képet kapjak a mostani ingatlanpiacról, amelynek segítségével a későbbiekben a lehető legjobb döntést tudom majd meghozni, ha ingatlan vásárlásra vagy albérlet keresésre kerülne sor. Ezenfelül eddig is nagy érdeklődéssel követtem az ingatlanpiaccal kapcsolatos és az albérletárak növekedéséről szóló híreket, ezáltal pedig úgy érzem nem idegen számomra ez a téma. Kutatásaim során megtudtam, hogy a 2013 óta tartó nagymértékű áremelkedés és befektetési hullám, a koronavírus gazdasági és egyéb hatásai miatt biztosan csökkeni fog az elkövetkezendő év(ek)ben. Ennek eredménye a megnövekedett kínálat, amely miatt az ingatlanbuborék bármikor kipukkanhat (biztosan 3 éven belül), azaz árcsökkenés fog beállni az ingatlanpiacon. A (budapesti) piac nem tekinthető túltelítettnek, ugyanis az árnövekedés mellett ugyanakkora maradt a fővárosi vásárlóerő. Nem keletkezett túlkínálat, sőt a folyamatos áremelkedés azt bizonyítja, hogy inkább túlkereslet volt jellemző a piacra. Az ingatlanközvetítő szakma jelen állásait is jobban megvizsgáltam, amely során mélyinterjút készítettem kettő, a szakmában jártas ingatlanközvetítővel. Ezen interjúk, valamint a szekunder kutatásaim alapján kiderült számomra, hogy ahogy az ingatlanpiac, úgy a közvetítői szakma is folyamatosan változik. Az internet és a közösségi médiák teljesen átrendezték mára az ingatlanirodák viszonyait. Sokkal több ember használja az online teret arra, hogy önmaga keressen vagy hirdessen ingatlant, ez miatt pedig megnőtt a magánszemélyek közötti tranzakciók száma. Az ingatlanközvetítő szakma mára már az adásvételek mintegy egyharmadát bonyolítja csak le, ami az elkövetkezendő évek során tovább fog csökeni. Ezért sokan azt prognosztizálják, hogy ezen szakma a közeljövőben meg fog szűnni, én azonban nem látom ennyire borúsnak az ingatlanügynökségek jövőjét. Primer kutatásomat kvantitavív, kérdőíves formában végeztem el. Célom ezzel az volt, hogy megismerjem az ingatlant vásárló vagy vásárolni szándékozó emberek igényeit és azt, hogy az ingatlanközvetítő irodákról mi a közvélekedés manapság.  Az előzetesen felállított hipotézisemet ezen témában („Ingatlanvásárlás során a környezet és az ingatlan korszerűsége elsődleges tényezők a vevők számára.”) megcáfolták a kitöltők. A válaszadók többsége a megvásárolni kívánt ingatlan árát és alapterületét tartják a legfontosabbnak, s csak azután a környezetet és az ingatlan állapotát. A kérdőív alapján mindezek mellett az is kiderült számomra, hogy hogyan vélekednek az emberek az állami támogatásokról, befektetési lehetőségekről és az ingatlanirodákról. Megtudtam, hogy milyen korcsoportok hol laknak, mik az ingatlanvásárlással kapcsolatos terveik és milyen formában keresnének új otthont. Végezetül javaslatokat tettem ezen adatok alapján egy fiktív ingatlanközvetítő cég vezetőjeként, ami során a kitalált vállalkozásom marketingkommunikációjában kerestem megoldásokat. 
695 |a fogyasztói igények 
695 |a ingatlanbefektetés 
695 |a ingatlanértékesítés 
695 |a ingatlankezelő szervezet 
695 |a ingatlanpiac 
695 |a szolgáltatásmarketing 
700 1 |a Kovács Dr. Ildikó  |e ths 
700 1 |a Zarándné Dr. Vámosi Kornélia Erzsébet  |e ths 
856 4 0 |u http://dolgozattar.uni-bge.hu/29911/1/Mann%20Klaudia%20szakdolgozat.pdf  |z Dokumentum-elérés