A Johnnie Walker márkaépítése a Trónok Harca sorozaton keresztül

Elmentve itt :
Bibliográfiai részletek
Szerző: Kőműves Balázs Károly
További közreműködők: Fejes Zoltán
Miskolczi Tibor András
Dokumentumtípus: Diplomadolgozat
Kulcsszavak:Johnnie Walker
marketingstratégiák
márkaépítés
Trónok harca
Whiskey
Online Access:http://dolgozattar.uni-bge.hu/29961

MARC

LEADER 00000nta a2200000 i 4500
001 dolg29961
005 20210921114056.0
008 210316suuuu hu om 000 hun d
040 |a BGE Dolgozattár Repozitórium  |b hun 
041 |a hu 
100 1 |a Kőműves Balázs Károly 
245 1 2 |a A Johnnie Walker márkaépítése a Trónok Harca sorozaton keresztül  |c Kőműves Balázs Károly  |h [elektronikus dokumentum] 
520 3 |a Szakdolgoztomban a Johnnie Walker whiskey márka bemutatására vállalkoztam. Elsődleges kutatási célom annak vizsgálata volt, hogy ez az alapvetően férfiak által kedvelt márka hogyan próbál nyitni egy szempontjából eddig elhanyagolt fogyasztói szegmens, a női vásárlók irányába. A témaválasztásom aktualitását továbbá az is adta, hogy a Johnnie Walker brand a Trónok Harca sorozat keresztül próbált meg nyitni egyrészt az említett női fogyasztók irányába, valamint próbálta meg erősíteni márkaismertségét.   Szakirodalmi áttekintésem során rámutattam, hogy a Johnnie Walker whiskey egy olyan minőségi ital, amely egy speciális fogyasztói célcsoport igényeit tudja leginkább kielégíteni. A fogyasztókat ez esetben leginkább demográfiai jellemzői alapján lehet szegmentálni, elsősorban jövedelmi helyzetük alapján. Korábban a szegmentálás másik szempontját a nem szerinti szegmentáció is jelentette, de a brand éppen ez utóbbi célcsoport-képzési politikáján kíván változtatni.  Primer kutatási eredményeim alapján arra a következetésre jutottam, hogy a brand újrapozícionálása csak részben bizonyult sikeresnek. Ugyan a skót whiskey-k a világ legjobban eladható whiskey fajtái, azonban ebben a termékszegmensben annak dacára is nagy a verseny, hogy a fogyasztói szokások változásai és a demográfiai mutatók alakulása miatt a whiskey nyújtotta speciális, ám egyedi élménycsomag iránt folyamatosan nő a fogyasztói igény. Bizonyítást nyert, a magyar fogyasztók körében a skót whiskey-k a legkedveltebbek, azonban kérdőíves felmérésemben több alkalommal is visszaköszönt az a fogyasztói vélekedés, hogy a Johnnie Walker márkánál vannak kedveltebbek márkák is (Jim Beam, Ballantine’s, Jack Daniels). Alátámasztást nyert az a hipotézis, hogy a Johnnie Walker alapvetően egy prémium kategóriás alkalmi ital. Gyakran vásárolják ezt a márkát ajándékozás céljából is. Az alkalmi ital jelleg különösen szembetűnő volt a Trónok Harca limitált kiadású whiskey esetében. Igazolást nyert továbbá az feltevésem is, hogy Games of Thrones limitált széria piacra dobása javította a márka fogyasztói megítélését. Igen beszédesnek tartom, hogy sok elemző szerint a 2020-as évben a Johnnie Walker nemzetközi értékesítési volumene csak azért nem esett nagyobb mértékben, mivel a 2019-ben folytatott Trónok Harca kampány pozitív hatásai még idén is érezhetőek voltak. Ami azonban kudarcnak nevezhető márkaépítési szempontból, hogy a Johnnie Walker brandnek nem sikerül szakítani maszkulin jellegével, vagyis bár a nők körében kétségkívül javult ismertsége és megítélése, ám ennek dacára a tényleges vásárlási kedvet nem sikerült kiváltani a hölgyek esetében. Ami a Johnny Walker piaci kilátásait illetően borúlátásra adhat okot, hogy a női fogyasztók sokkal inkább kedvelik és vásárolják a Ballantine’s márkát. 
695 |a Johnnie Walker 
695 |a marketingstratégiák 
695 |a márkaépítés 
695 |a Trónok harca 
695 |a Whiskey 
700 1 |a Fejes Zoltán  |e ths 
700 1 |a Miskolczi Tibor András  |e ths 
856 4 0 |u http://dolgozattar.uni-bge.hu/29961/1/Szakdolgozat_K%C5%91m%C5%B1ves%20Bal%C3%A1zs_A_Johnnie_Walker_m%C3%A1rka%C3%A9p%C3%ADt%C3%A9se_a%20_Tr%C3%B3nok_Harca_sorozaton_kereszt%C3%BCl.pdf  |z Dokumentum-elérés 
856 4 0 |u http://dolgozattar.uni-bge.hu/29961/2/Nyilatkozat.pdf  |z Dokumentum-elérés