A digitális közeg fejlődésének szerepe az E-Sport kialakulásában

Elmentve itt :
Bibliográfiai részletek
Szerző: Laza Ányos
További közreműködők: Jäckel Dr. Katalin
Miskolczi Tibor András
Dokumentumtípus: Diplomadolgozat
Kulcsszavak:digitális kor
digitális média
esport
fejlődés
számítógépes játék kultúra
Online Access:http://dolgozattar.uni-bge.hu/29966
Leíró adatok
Kivonat:Szakdolgozatom napjaink egyik leggyorsabban fejlődő sportjával az Esporttal, azon belül is a közösségi média kapcsolatával foglalkozik. A digitális közeg fejlődése során a világunk hatalmas fejlődésen ment át. A fejlődés során létrejöttek a számítógépek, a konzolok és az internet. A megjelenést követően megjelentek a videójátékok is ezekre az eszközökre. A grafikai fejlettség és a területi korlátok eltörlésével a videójátékok gyorsan népszerűvé váltak. A népszerűségnek köszönhetően egyre több ember kezdett el videójátékokkkal játszani. Így az olyan játékosok száma is elkezdett növekedni, akik versenyszerűen szerettek volna játszani. Ennek köszönhetően az Esport is növekedésnek indult. A fordulópontot a közösségi média, videó megosztó és streaming oldalak megjelenése jelentette. Ezeknek köszönhetően rengeteg emberhez eljutottak a videójátékok és a videójáték ipar szárnyalni kezdett. A szakdolgozatomban ezt a fejlődést mutatom be, amit különböző kutatásokkal, Esportoló játékosokkal készített interjúkkal és a szakirodalomban megjelent tudományos kutatásokkal támasztok alá.