Ökomarketing a kozmetikai iparban

Elmentve itt :
Bibliográfiai részletek
Szerző: Gálik Lilla
Dokumentumtípus: Diplomadolgozat
Kulcsszavak:fogyasztói környezettudatosság
kozmetikai ipar
környezetbarát vállalat
márkaelemzés
ökomarketing
vásárlási szokások
Online Access:http://dolgozattar.uni-bge.hu/30178

MARC

LEADER 00000nta a2200000 i 4500
001 dolg30178
005 20210323093535.0
008 210323suuuu hu om 000 hun d
040 |a BGE Dolgozattár Repozitórium  |b hun 
041 |a hu 
100 1 |a Gálik Lilla 
245 1 0 |a Ökomarketing a kozmetikai iparban  |c Gálik Lilla  |h [elektronikus dokumentum] 
520 3 |a A környezetvédelem napjaink egyik legnagyobb kihívásává vált, hiszen a társadalmi és gazdasági problémák mellett a természet is válságos helyzetben van. Egyre több és jelentősebb globális környezetvédelmi problémával szembesülünk, egyre több természeti katasztrófa súlytja Földünket. Mára a környezettudatosság kérdése nem csak a környezetvédő aktivistákat és tudósokat foglalkoztatja, de az átlagember is felismeri az ügy fontosságát. A felsorolt problémák előtérbe kerülésével egyre jobban terjed a környezettudatos, fenntarthatóságra törekvő szemlélet és életmód a fogyasztók körében. Erre válaszul a kereskedelemben is megjelent a törekvés, hogy ezeket az igényeket kiszolgálják. Egyre több vállalkozás nyit a környezetbarátabb technológiák irányába, és valamilyen formában beépíti ezeket működésébe. Szakdolgozatomban a marketing alapfogalmai és néhány alapmodelle után az ökomarketinget ismertettem részletesen. Bemutattam kialakulását és fogalmának változását, a zöld marketingstratégiákat, illetve az ökomarketinget ért fő kritikát, a greenwashingot, vagy másnéven a zöldre mosás praktikáját is ismertettem. Ez után a fogyasztói környezettudatossággal foglalkoztam, bemutattam az ehhez kapcsolódó definíciókat és a befolyásoló társadalmi és demográfiai és egyéb tényezőket. Ebben a fejezetben végül az aktuális, környezettudatossággal kapcsolatos trendekre tértem ki. A következő részben rátértem a kozmetikai iparra, ismertettem környezeti hatásait, az egészségre és környezetre potenciálisan káros leggyakoribb és legismertebb összetevőket termékcsoportonként, illetve külön kitértem az egyik legfontosabb kérdésre, ami a hulladékkezelés problémája. Bemutattam konkrét márkákat is, a The Body Shopot, a Garniert és a Manna Natúr Kozmetikum magyar manufaktúrát. Végül primer kutatásom eredményeit részleteztem. A fogyasztókra irányuló kérdőíves kutatásom alapján kiderült, hogy az emberek általánosságban nyitottak a környezetvédelem iránt, hajlandóak tenni a környezet terhelésének csökkentéséért. Vannak információik a témában, de ezek nem teljes körűek és nem elég mélyek. Véleményem szerint a környezeti edukációval és tudatosságuk formálásával elkötelezettebbé tehetők a fogyasztók a környezetvédelem iránt. 
695 |a fogyasztói környezettudatosság 
695 |a kozmetikai ipar 
695 |a környezetbarát vállalat 
695 |a márkaelemzés 
695 |a ökomarketing 
695 |a vásárlási szokások 
856 4 0 |u http://dolgozattar.uni-bge.hu/30178/1/szakdolgozat-G%C3%A1lik%20Lilla.pdf  |z Dokumentum-elérés