Egy hazai divatipari startup versenyképessége

Elmentve itt :
Bibliográfiai részletek
Szerző: Csimbók Katalin
További közreműködők: Kása Dr. Richárd
Jeszenszky Dr. Miklós
Dokumentumtípus: Diplomadolgozat
Kulcsszavak:startup
Divatipar
versenyképesség
Magyarország
kisvállalatok
Online Access:http://dolgozattar.uni-bge.hu/30483

MARC

LEADER 00000nta a2200000 i 4500
001 dolg30483
005 20210408045348.0
008 210407suuuu hu om 000 hun d
040 |a BGE Dolgozattár Repozitórium  |b hun 
041 |a hu 
100 1 |a Csimbók Katalin 
245 1 0 |a Egy hazai divatipari startup versenyképessége  |c Csimbók Katalin  |h [elektronikus dokumentum] 
246 1 1 |a Egy hazai divatipari startup versenyképessége 
520 3 |a Szakdolgozatom megírása során egyrészt vállalkozásszervező szakirányomból adódóan döntöttem a vállalatokkal kapcsolatos téma mellett, továbbá azért is, mert nagyon érdeklődöm ez iránt a témakör iránt. Véleményem szerint a kisvállalatok témájában, sajátosságaiban való kutatás napjainkban nagyon aktuális. Vállalkozni manapság megszokott és elterjedt dologgá vált, nem csak hazánkban, de nemzetközi szinten is. Tehát mondhatjuk azt is, hogy a kisebb - nagyobb vállalatok számossága globális méreteket öltött, maga a vállalkozási folyamat világjelenséggé vált. Ennek következtében a kisvállalatok, mint gazdasági tényezők jelenléte, nem csak egy vagy néhány nemzetgazdaságra értelmezhető, hanem az egész világgazdaságra is. A kisvállalkozások versenyképességének vizsgálata, ezzel a fogalommal való összekapcsolása szintén időszerű. A versenyszellem véleményem szerint minden vállalatra értelmezhető. Versenyeznek egyrészt önmagukkal, hogy még jobb eredményt mutassanak fel az előző évekhez képest. Ugyanakkor szembe kell nézniük versenytársaikkal is, hogy őket legyőzve még több profitra tehessenek szert, és még nagyobb piaci részesedést érjenek el. Meglátásom szerint ez az egész verseny vagy rivalizálás körüllengi a vállalatok életét méretkategóriától függetlenül. A vállalatok között megjelent és kialakult egy új típusú vállalati forma, a startup kultúra. Gombamód szaporodnak, szinte minden országban jelen vannak, globális jelenséggé váltak. Hazánkba a startup alapítási láz az utóbbi néhány évben gyűrűzött be, és a 2013-as évben vált igazán népszerűvé. Joggal mondhatjuk, hogy Magyarországon 2013 a startupok éve. Rengeteget olvashattunk és hallhattunk róluk az egyes médiumokban. Számos konferencia és verseny szerveződött köréjük. Legnagyobb jelentőségüket gazdaságélénkítő szerepükben látják az elemző közgazdászok, amelyek túlszárnyalják az mkkv-szektor többi vállalat típusainak teljesítményét. 
695 |a startup 
695 |a Divatipar 
695 |a versenyképesség 
695 |a Magyarország 
695 |a kisvállalatok 
700 1 |a Kása Dr. Richárd  |e ths 
700 1 |a Jeszenszky Dr. Miklós  |e ths 
856 4 0 |u http://dolgozattar.uni-bge.hu/30483/1/00004234.pdf  |z Dokumentum-elérés 
856 4 0 |u http://dolgozattar.uni-bge.hu/30483/7/nyilatkozat_kit%C3%B6lt%C3%B6tt_al%C3%A1%C3%ADrt.pdf  |z Dokumentum-elérés