A vásárlói magatartás új tendenciáinak bemutatása a Tesco hipermarketek példáján keresztül

Saved in:
Bibliographic Details
Main Author: Nagy Dóra
Other Authors: Harsányi Dr. Dávid
Nagyné Kácsor Edit
Format: Thesis
Kulcsszavak:eladáshelyi kommunikáció
fogyasztói magatartás
Tesco
vásárlói döntés
vásárlói magatartás
Online Access:http://dolgozattar.uni-bge.hu/34777
Description
Abstract:Napjainkban a vásárlói magatartás állandó változásával szinte lehetetlen lépést tartani. Ennek következtében a Tesco, a magyar piac vezető multinacionális áruházlánca is felismerte, hogy alkalmazkodnia kell a megváltozott fogyasztói szokásokhoz, igényekhez. Ezen igényekre reagálva új üzletpolitikát dolgozott ki, amely a nagy alapterületű áruházak, hipermarketek stratégiai átalakítását jelenti. Az eladótér optimalizálásával a vásárlói élmény javítása mellett kedvezőbb üzleti eredmény elérése is cél. Kutatásom célja a megváltozott vásárlói magatartás, szokások mögött húzódó okok, attitűdök teljes körű megismerése, feltérképezése elsősorban FMCG – termékek vásárlására fókuszálva. Vásárlói szokások témaköréből kiemelten vizsgálom az üzletválasztási preferenciák okait, az üzletválasztásnál szerepet játszó tényezők, szempontok rangsorát. A hipermarketekben leggyakrabban alkalmazott in-store, POS eszközök hatékonyságának, vásárlói megítélésének felmérése is célkitűzésem mérhető adatokkal alátámasztva. Dolgozatom célja, hogy ezen információk birtokában a Tesco hipermarketekre vonatkozóan hatékonyabb működést célzó, valamint vásárlói szokásokhoz, igényekhez igazodó javaslatokat fogalmazzak meg. Primer kutatásom alapvető célja, hogy mérhető, statisztikai módszerekkel elemezhető adatokkal rendelkezzek a vásárlói magatartásra, szokásokra és attitűdökre vonatkozóan. A témakörhöz kapcsolódó szekunder kutatás mellett alapozó kutatásként Horgos Istvánnal, a szegedi Tesco hipermarket áruház vezetőjével készítek szakértői interjút, amely az általam feldolgozni kívánt problémakör pontos okairól, előzményeiről első kézből nyújt releváns információkat. Ezt követően kvantitatív, online kérdőíves fogyasztói megkérdezés segítségével kívánok mérhető, valamint statisztikai módszerekkel elemezhető adatokhoz jutni.