Az online értékesítés hatása a gazdaságra és három generáció online vásárlási szokásai

Elmentve itt :
Bibliográfiai részletek
Szerző: Nagy Nóra
További közreműködők: Kopcsay Dr. László
Zarándné Dr. Vámosi Kornélia Erzsébet
Dokumentumtípus: Diplomadolgozat
Kulcsszavak:elektronikus vásárlás - online vásárlás
gazdaság
online értékesítés
online marketing
online piackutatás
Online Access:http://dolgozattar.uni-bge.hu/35149
Leíró adatok
Kivonat:Dolgozatom témája az online kereskedelem, amely  egyre jobban elterjedt napjainkban. Az online értékesít kereskedelmét mutatom be aktuális adatokkal, hogy a gazdaságra milyen hatással van. A legkeretesebb termékkategóriák változásait írom le, amelyek a fogyasztók igényei miatt változtak, így a 2018-as és a 2020-as adatokat hasonlítom össze a dolgozatomban. Továbbá a Covid 19 vírus hatása miatt az online kereskedelmen számos változás történt, amelynek kapcsán újításokat vezettek be, amelyeket részletesen bemutatok. Az e-kereskedelem logisztikáját és a kereskedelemre vonatkozó jogszabályokat mutatom be. A legnépszerűbb külföldi és hazai online webshopokat is felsorolom, amelyek  ismertek a hazai fogyasztók számára. Az egyik fejezetemben egy online webshopot elemzek, amely az eMAg.hu, amely Tv és rádió reklámokból, illetve plakátokról is ismert az emberek számára. Az elemzést során SEO weblap elemzés szempontjai szerint végzem el, majd összehasonlítást végzek egy másik weboldallal, amely az Alza.hu. Az utolsó fejezetben a kérdőívemet elemzem, amely az X,Y és Z generáció online vásárlási szokásairól szól. Az internet használatra is több kérdés vonatkozik, hogy a generációk szerint hogyan oszlik meg, illetve a vásárlás során milyen külső tényezők befolyásolják a korosztályokat online vásárlás során.