Marketing Activities of Szigliget

Elmentve itt :
Bibliográfiai részletek
Szerző: Péntek Nikolett
További közreműködők: Sulyok Judit
Szabó Dr. Zoltán
Dokumentumtípus: Diplomadolgozat
Kulcsszavak:marketing
marketingtevékenység
piackutatás
Szigliget
turizmus
Online Access:http://dolgozattar.uni-bge.hu/35514

MARC

LEADER 00000nta a2200000 i 4500
001 dolg35514
005 20210921155406.0
008 210921suuuu hu om 000 eng d
040 |a BGE Dolgozattár Repozitórium  |b hun 
041 |a en 
100 1 |a Péntek Nikolett 
245 1 0 |a Marketing Activities of Szigliget  |c Péntek Nikolett  |h [elektronikus dokumentum] 
520 3 |a Several initiatives were adapted in Hungary to create cooperation and to boost growth in the tourism sector, but seasonality has not vanished completely at Lake Balaton. I aim to analyse Szigliget’s marketing environment (internal environment, micro-environment, and macro-environment) to identify underlying trends and forces affecting Szigliget. I analyse the B2C marketing activities of Szigliget using the 7P's model. The success of marketing is highly dependent upon the ability of creating customer value, and the first step toward accomplishing this goal is to know your customers. Therefore, the primary research consists of a quantitative market research to gather standardized data. The research investigates Szigliget's image, development areas in marketing, and alternative methods to attract tourists according to consumers’ motivations and wants.  My findings indicate that the B2C marketing activities can be developed further. Tourism can become a stable source of income if Szigliget ensures authentic and experience-oriented value creation. 
695 |a marketing 
695 |a marketingtevékenység 
695 |a piackutatás 
695 |a Szigliget 
695 |a turizmus 
700 1 |a Sulyok Judit  |e ths 
700 1 |a Szabó Dr. Zoltán  |e ths 
856 4 0 |u http://dolgozattar.uni-bge.hu/35514/1/Thesis_Nikolett_Pentek_BI4ONM_with_declaration.pdf  |z Dokumentum-elérés 
856 4 0 |u http://dolgozattar.uni-bge.hu/35514/2/Files_Nikolett_Pentek.zip  |z Dokumentum-elérés