A fogyasztói magatartás változása az e-kereskedelem térhódításával

Elmentve itt :
Bibliográfiai részletek
Szerző: Pjéter Eszter
További közreműködők: Szilák Anett
Totth Dr. Gedeon
Dokumentumtípus: Diplomadolgozat
Kulcsszavak:e-kereskedelem
elektronikus vásárlás - online vásárlás
fogyasztói magatartás
fogyasztói társadalom
vásárlás
Online Access:http://dolgozattar.uni-bge.hu/35520

MARC

LEADER 00000nta a2200000 i 4500
001 dolg35520
005 20210921155620.0
008 210921suuuu hu om 000 hun d
040 |a BGE Dolgozattár Repozitórium  |b hun 
041 |a hu 
100 1 |a Pjéter Eszter 
245 1 2 |a A fogyasztói magatartás változása az e-kereskedelem térhódításával  |c Pjéter Eszter  |h [elektronikus dokumentum] 
520 3 |a A FOGYASZTÓI MAGATARTÁS VÁLTOZÁSA AZ E-KERESKEDELEM TÉRHÓDÍTÁSÁVALDolgozatom megírása során mélyebb betekintést nyerhettem a fogyasztói magatartás működésébe mind elméleti, mind gyakorlati szinten. Bemutatásra került a fogyasztói társadalom, vele a fogyasztói magatartás, a fogyasztás különböző kategóriái, valamint a vásárlói magatartás és a vásárlás kategóriái. Ismertettem az e-kereskedelem témakörét, a hazai online kereskedelmet, illetve az online fogyasztói magatartás alakulását. Szó esett a 2020-ban kiteljesedő COVID-19 koronavírus járvány hatásairól, illetve az e-kereskedelemben várhatóan bekövetkező változásokról, melyeket a járvány okoz, okozott. Dolgozatom célja azt volt, hogy megfelelően, naprakész információkat használva bemutassam a fogyasztói magatartás változását, nagyobb hangsúlyt fektetve az e-kereskedelemre és annak térnyerésével járó változásokra, az online fogyasztói magatartásra. A dolgozatom felépítése szempontjából az első rész a szekunder kutatásból állt, mely a szakirodalomra és az internetes forrásokra támaszkodik. A második részben a primer kutatás került ismertetésre és elemzésre. A kutatás során kvantitatív módszert alkalmaztam, mely online kérdőíves megkérdezés formájában történt. A kérdőív elemzése során választ kaptam a feltett hipotézisekre, melyek a következők voltak:Az első hipotézisem, miszerint a mai fogyasztók többsége azért vásárol külföldről, online, mert másképp hazánkban nem juthatna hozzá az egyedibb ruhadarabokhoz, akár a fenntartható márkák termékeihez, hiszen belföldi vásárlás esetén jóval kisebb a választék, hamis.Második hipotézisem igaz, hiszen az emberek, akik nem vásárolnak online ruhát, ténylegesen azért tesznek így, mert nincs lehetőségük a ruhanemű felpróbálására, illetve nem bíznak az online fizetésben, mint lehetőségben.A harmadik, utolsó hipotézisem a kutatás során szintén igaznak bizonyult, hiszen a kérdőív során feltett kérdésekből arra lehetett következtetni, illetve a válaszadók többsége úgy gondolta, hogy az e-kereskedelemé a jövő.A primer kutatás bemutatása után levontam a következtetéseket, illetve javaslatokat adtam arra, hogyan lehetne több fogyasztót elérni az online térben. 
695 |a e-kereskedelem 
695 |a elektronikus vásárlás - online vásárlás 
695 |a fogyasztói magatartás 
695 |a fogyasztói társadalom 
695 |a vásárlás 
700 1 |a Szilák Anett  |e ths 
700 1 |a Totth Dr. Gedeon  |e ths 
856 4 0 |u http://dolgozattar.uni-bge.hu/35520/1/Pj%C3%A9ter%20Eszter%20szakdolgozat%202020.pdf  |z Dokumentum-elérés