A Szekszárdi borvidék marketingstratégiájának megjelenése Szekszárd város marketingstratégiájában

Saved in:
Bibliographic Details
Main Author: Schöck Gyula Csanád
Other Authors: Angler Kinga
Kopcsay Dr. László
Format: Thesis
Kulcsszavak:desztináció-marketing
közösségi marketing
marketingstratégia
Szekszárdi borvidék
településmarketing
Online Access:http://dolgozattar.uni-bge.hu/35550
Description
Abstract:A szakdolgozat Szekszárd város 2014-2020 közötti marketingstratégiáját vizsgálja. A dolgozat célja, hogy megvizsgálja a marketingstratégia Szekszárdi borvidékkel kapcsolatos céljait, azoknak megvalósulását, és hogy kiindulási alapot nyújtson egy esetlegesen kialakítandó új stratégiához.Dolgozat a téma elméleti hátterének felvázolásával kezdődik. Először a marketingstratégia és a településmarketing koncepcióját, értelmezéseit és definícióit kerül kifejtésre. Utána Szekszárd város rövid bemutatása jön, hangsúlyozva a borvidékbe való beilleszkedését, az ottani szerepét, a bor, a borturizmus város életében betöltött szerepét. Ezt követi Szekszárd város 2014-2020-as időszakra érvényes marketingstratégiájának a vizsgálat szempontjából érintett elemeinek összefoglalása, körbe határolva azokat a marketingtevékenységeket, amik a borászatra és a borvidékre irányulnak. Ezután következik primer kutatásom eredményének bemutatása. A primer kutatáshoz mélyinterjús megkérdezést alkalmaztam, melynek során Szekszárdon a borvidék vagy az önkormányzat szempontjából fontos szervezetek vezetőit, illetve a borvidéken lévő borászatokat kérdeztem meg. Kutatásom célja, hogy kiderítse, az egyes szereplők mit gondolnak magáról a marketingstratégiáról, hogyan viszonyulnak egymáshoz, mit gondolnak mennyire valósultak meg a marketingstratégia borvidékkel kapcsolatos tervei és a jövőben véleményük szerint szükség lenne-e egy újabb stratégia kialakítása, illetve a városi marketingstratégián felül egy külön a borvidékre fókuszáló marketingstratégia elkészítése. Bemutatom a marketingnek a település szervezetében betöltött helyét. Hol helyezkedik el a marketing a település szervezetében, az elhelyezkedés milyen lehetőségeket ad a marketingnek és milyen lenne az ideális helyzet. Feltárom, hogyan oszlik meg a borvidékhez kapcsolódó marketingtevékenység az önkormányzat és az érintett vállalkozások, esetleg civil szervezetek között, és hogy mennyire erős az együttműködés a stakeholderek között, ki mivel járul hozzá a tevékenység sikeréhez, ki a végső felelőse a feladatnak. Összefoglalom a 2014 óta történt változásokat, valamint vizsgálom, hogy ennek mekkora része volt tervezett és spontán. Milyen pénzügyi erőforrásai vannak a településnek a marketingstratégia boros részének végrehajtásához.