A marketing költségek másik fele, avagy az adatvezérelt online marketing kommunikáció hatékonysága a fogyasztói életút szakaszaiban.

Elmentve itt :
Bibliográfiai részletek
Szerző: Tóth Dominik Dávid
További közreműködők: Jäckel Dr. Katalin
Miskolczi Tibor András
Dokumentumtípus: Diplomadolgozat
Kulcsszavak:adatok
e-kereskedelem
hirdetések
közösségi média
online kommunikációelmélet
online marketing
programmatic
Online Access:http://dolgozattar.uni-bge.hu/35575

MARC

LEADER 00000nta a2200000 i 4500
001 dolg35575
005 20210921155508.0
008 210921suuuu hu om 000 hun d
040 |a BGE Dolgozattár Repozitórium  |b hun 
041 |a hu 
100 1 |a Tóth Dominik Dávid 
245 1 2 |a A marketing költségek másik fele, avagy az adatvezérelt online marketing kommunikáció hatékonysága a fogyasztói életút szakaszaiban.  |c Tóth Dominik Dávid  |h [elektronikus dokumentum] 
520 3 |a A szakdolgozat indíttatása korábbi tanulmányaim során szerzett tapasztalatokon alapult. Az online és az offline kommunikáció közötti különbség legnagyobb hatékonyságát a célozhatóságon keresztül láttam. Ezen célozhatóságnak a mértéke adatok függvénye. A kommunikáció napjainkra nem egyoldalú ennél fogva a fogyasztóknak nagy ráhatása van a gazdasági szereplők munkájára. A szakdolgozat címe reflektál ezen adatok és a kommunikációnak a hatékony véghezvitelére. A szekunder adatok összegyűjtése során főként az online marketing sajátosságait tárgyalom, elhelyezem azt a vállalati kommunikációban és egészen az egyes csatornákig viszem a dolgozatban. Több fejezeten keresztül tárgyalom az operatív kampányok lehetséges lebonyolítását. Majd ezen kampányokhoz szükséges adatok beszerzésének módjaira világítok rá és reflektálok a remarketing hatékonyságára. Lévén, hogy napjainkra a kommunikáció két oldalúvá vált, így bemutatom a perszonalizált üzenetküldés alapjait. A dolgozat fő célja bemutatni hogyan zajlik a kommunikáció a felhasználókkal adat vezérelt alapokon, továbbá választ találni a felhasználók hatékonyabb megszólítására a virtuális térben. Ez utóbbi képezi a dolgozatban a kutatás tárgyát, amelyet két fő, egymással kapcsolatban álló irányvonalon keresztül vizsgálok. Az első a közösségi média kommunikáció pozitív hatásának kimutatása a vásárlói életút későbbi szakaszaira. A második ezen későbbi szakaszokban megjelenített display és keresőhirdetések relevanciájának kérdése. A kutatás során feltételezéssel éltem a vásárlói életút nulladik állomásáról, amelyben az éppen szóban forgó márkát, vállalati tevékenységet fogyasztóhoz közelebb hozó kommunikáció színterének feltételeztem. A viselkedés alapú reklámok működéséből fakadóan kifejezetten a dinamikus remarketingre feltételeztem a reklám és a fogyasztói szükséglet eltérését. A kutatás során ezt a két irányvonalat négy hipotézisben fogalmaztam meg, amelyek rendre egymásra épülnek. A dolgozat hipotéziesei: H1: A Social Média a márka kommunikációjának színtere. H2: Az internetes felhasználók a fogyasztói életút szakaszaiban fogékonyabbak egy adott cég reklámkommunikációjára, amennyiben az adott márkáról pozitív a megítélésük a közösségi média kommunikáció hatására. H3: A viselkedés alapú hirdetések nem minden esetben egyeznek a fogyasztó aktuális szükségletével. H4: A fogyasztók szívesebben látnak, olyan viselkedés alapú hirdetéseket, amelyek az aktuális fogyasztói állomásukon túlmutat. A kutatási adatok bemutatása után rátérek azok jelentésének kifejtésére majd javaslatokkal élek megoldásukra és a jövő marketing kampányainak javítására. Ezen jelentések lehetséges hatását a reklámpiacra vonatkozóan is kifejtem. Mind a marketing kampányokra és a jelenlegi online reklámpiac menetére egyéni predikciókkal élek a kutatási adatok alapján, majd konklúziót vonok a jövőbeni munkafolyamatokra. 
695 |a adatok 
695 |a e-kereskedelem 
695 |a hirdetések 
695 |a közösségi média 
695 |a online kommunikációelmélet 
695 |a online marketing 
695 |a programmatic 
700 1 |a Jäckel Dr. Katalin  |e ths 
700 1 |a Miskolczi Tibor András  |e ths 
856 4 0 |u http://dolgozattar.uni-bge.hu/35575/1/T%C3%B3th%20Dominik%20D%C3%A1vid%20Szakdolgozat%202020.pdf  |z Dokumentum-elérés 
856 4 0 |u http://dolgozattar.uni-bge.hu/35575/2/nyilatkozat-a-szakdolgozat-statuszarol-nyilvanos-bizalmas-2020.pdf  |z Dokumentum-elérés