Magyarország-Kína kapcsolata az Új Selyemút bevonásával
Saved in:
Main Author: | |
---|---|
Other Authors: | |
Format: | Thesis |
Kulcsszavak: | 17+1 beruházás(ok) export-import kereskedelem kína Új Selyemút |
Online Access: | http://dolgozattar.uni-bge.hu/35576 |
Abstract: | A dolgozatomban Magyarország és Kína gazdasági és kereskedelmi együttműködését vizsgálom az Új Selyemút koncepció kapcsán. A dolgozatom első szakaszában írok a magyar-kínai kapcsolatokról, történetéről, hogyan is „talált egymásra” két ilyen minden szempontból (gazdaságpolitika, identitás, kultúra..) távoli ország, hogy esetleg egymás érdekeit szolgálják. Ebben a fejezetben még szeretnék kitérni Kína és az Európai Unió viszonyára, és arra is, miképpen váltunk mi, magyarok Kína kereskedelmi partnereivé. Ezután kifejtem, hogy a kutatásaim és tanulmányaim alapján mit tudtam meg a Selyemút történetéről az ókortól napjainkig. A Budapest-Belgrád vasútvonal beruházást külön említem. A dolgozat fontos szakaszának gondolom a 16+1, majd a 17+1 együttműködés szerepéről, fontosságáról, ezeken belül a V4-Kína kapcsolat elsődlegességéről szóló írásomat, sok-sok tanulmány született a témáról, melyek közelebb hoznak a partneri kapcsolatok szerepéhez, valódiságához. Az export-import áruforgalomról is írok illetve a kínai működőtőkéről Magyarországon. Végezetül arról is szót ejtek, hogy logisztikai szempontból miért fontos Magyarországnak nem elhanyagolható partnere lenni az Egy Övezet, Egy út projektnek? Megvizsgálom a munkahelyem viszonylatában, nekünk miért fontosak az új útvonalak, az Új Selyemút kezdeményezés, felgyorsíthatja-e a kereskedelmünket, ha igen, hogyan? |
---|