FinTech - felforgató vagy fenntartó innováció

Elmentve itt :
Bibliográfiai részletek
Szerző: Varga Katalin
További közreműködők: Korcsok Ildikó
Vallyon Dr. Andrea
Dokumentumtípus: Diplomadolgozat
Kulcsszavak:bank
bigtech
digitalizáció
elektronikus banki szolgáltatások
fintech
innováció
pénzügyek
Online Access:http://dolgozattar.uni-bge.hu/35681

MARC

LEADER 00000nta a2200000 i 4500
001 dolg35681
005 20220402094638.0
008 210922suuuu hu om 000 hun d
040 |a BGE Dolgozattár Repozitórium  |b hun 
041 |a hu 
100 1 |a Varga Katalin 
245 1 0 |a FinTech - felforgató vagy fenntartó innováció  |c Varga Katalin  |h [elektronikus dokumentum] 
520 3 |a Abban az esetben is, ha nem rendelkezünk megfelelő, naprakész információval a körülöttünk zajló pénzügyi eseményekről, akkor is észlelhetjük, hogy az utóbbi közel egy évtizedben milyen hatalmas és visszafordíthatatlan változások következtek be pénzügyeinkben. Míg évekkel ezelőtt a lakosság előnyben részesítette az olyan banki termékeket, például értékpapírokat, amelyeket fizikailag birtokolhatott, mára több száz olyan, pénzügyi szolgáltatást vehet igénybe akár percek alatt, amely megértése szakképesítés nélkül szinte lehetetlen. Napjainkra a pénzügyi kultúrán túl a lakosság „bankolási” szokásai is átalakultak. Korábban az emberek hajlandóak voltak akár órákat várakozni bankintézetükben, hogy elintézzék ügyeiket, pénzt vegyenek fel, vagy pénzt utaljanak át. Manapság azonban a fogyasztók ideje rendkívül felértékelődött, senkinek sincs már ideje arra, hogy hosszú órákon át várakozzon, sőt ma már az is kellemetlenséget jelent, ha karbantartás miatt nem érhető el egy funkció a mobil applikációban. Napjaink fogyasztóinak az a természetes, ha pár másodpercen belül célba ér az utalás és bármely banki szolgáltatást bármikor, bárhonnan elérhetnek kedvező áron. A bankintézetek azonban monopol helyzetük következtében nem helyeztek hangsúlyt a szolgáltatást igénybe vevők új szükségleteikre nem reagáltak, nem követték azok változásait. A később bekövetkezett 2008-as gazdasági világválságot követően a helyreállítás munkálatai következtek. Így, az ezt követő időszakban nem maradt szabad kapacitásuk azon dolgozni, hogy előkészítsék rendszerüket az új szolgáltatásokra. Azok a vállalatok azonban, amelyek rendelkeztek elegendő mennyiségű tőkével, valamint a startup-ok időben reagáltak a piaci trendek változásaira. Így jelentek meg a pénzügyi szektorban a FinTech cégek. A digitalizáció napjainkban egy olyan jelenség, amely minden területet behálóz, a minden napjaink részévé vált. Témaválasztásom aktualitását alátámasztja továbbá, hogy a FinTech egy rendkívül dinamikusan fejlődő ágazat. A Magyar Nemzeti Bank adatai szerint a FinTech vállalatokba történő befektések értéke 2019-re a 2014-es adatokhoz képest majdnem a triplájára nőtt. A FinTech nyújtotta digitalizációs innovációk elterjedése, amelyet elősegített az internet- és okostelefonhasználat széleskörű elterjedése, a világon radikális változásokat eredményez többek között a pénzügyi rendszerben, valamint a bankrendszer működésében, illetve annak versenyképességében. Az innovátorok megjelenésével számos új technológia jelent meg a piacon, mely a hagyományos pénzügyi intézmények működését olcsóbbá teszi, továbbá javítja az ügyfélélményt. Ezzel egyidejűleg nagy fejtörést is okoz a bankszektor szakemberinek. A legfőbb újítások a fizetési szolgáltatások terén jelentek és jelennek meg, melyek teljesen átalakíthatják a jelenlegi üzleti modelleket és számottevő kihívást is jelent az inkumbens intézmények számára. 
695 |a bank 
695 |a bigtech 
695 |a digitalizáció 
695 |a elektronikus banki szolgáltatások 
695 |a fintech 
695 |a innováció 
695 |a pénzügyek 
700 1 |a Korcsok Ildikó  |e ths 
700 1 |a Vallyon Dr. Andrea  |e ths 
856 4 0 |u http://dolgozattar.uni-bge.hu/35681/1/Varga%20Katalin_POUR7Q.pdf  |z Dokumentum-elérés