Gyógyszeripari marketing és a reklámok

Elmentve itt :
Bibliográfiai részletek
Szerző: Vámosi Ádám
További közreműködők: Marosán Bence Péter
Zarándné Dr. Vámosi Kornélia Erzsébet
Dokumentumtípus: Diplomadolgozat
Kulcsszavak:gyógyszerfogyasztás
gyógyszermarketing
gyógyszerpiac
reklám
televízió
Online Access:http://dolgozattar.uni-bge.hu/35690

MARC

LEADER 00000nta a2200000 i 4500
001 dolg35690
005 20220402094629.0
008 210922suuuu hu om 000 hun d
040 |a BGE Dolgozattár Repozitórium  |b hun 
041 |a hu 
100 1 |a Vámosi Ádám 
245 1 0 |a Gyógyszeripari marketing és a reklámok  |c Vámosi Ádám  |h [elektronikus dokumentum] 
520 3 |a Ahogy a címből már sejteni lehet, a dolgozatomban a gyógyszeripari marketing sajátosságait és a gyógyszerreklámok befolyásoló erejét mutatom be, hogy milyen hatással vannak a fogyasztókra.Elvégeztem kétféle primer kutatást is, egyiket kérdőív formájában, amiben több kérdésre is kerestem a választ. A kérdőívemből kiderülnek olyan izgalmas kérdésekre a válaszok, mint például a televízió, mint médiafelület hogyan és milyen módon befolyásolja a fogyasztókat, vagy, hogy a fájdalomcsillapítók mellett mely fajta vény nélkül kapható készítmények fogynak a leginkább.A másik primer kutatásom pedig egy megfigyelő kutatás volt, egy hétköznapon délután leültem a televízió elé és megfigyeltem a reklámokat a különböző csatornákon. Vizsgáltam a reklámok darabszámát, illetve összetételét, hogy hány reklámból mennyi hirdet gyógyszerkészítményt. A kutatási módszerem tehát kvantitatív, a főcélom pedig az volt vele, hogy számszerűen is alá tudjam támasztani az állításaimat.Szekunder kutatásaim során pedig először megvizsgáltam a külföldi gyógyszermarketing sajátosságokat és a fogyasztói szokásokat, segítségül felhasználva idegennyelvű irodalmakat. Majd ezt a nemzetközi áttekintést összehasonlítottam a hazaival és megpróbáltam javaslatokat tenni, illetve saját véleményt is belevonni az ezutáni elemzésbe.Látható tehát, hogy ez már egy hatalmas iparággá nőtte ki magát, ahol az emberek gyógyítása mellett a profitmaximalizálás is erőteljes szerepet játszik a gyártók életében. 
695 |a gyógyszerfogyasztás 
695 |a gyógyszermarketing 
695 |a gyógyszerpiac 
695 |a reklám 
695 |a televízió 
700 1 |a Marosán Bence Péter  |e ths 
700 1 |a Zarándné Dr. Vámosi Kornélia Erzsébet  |e ths 
856 4 0 |u http://dolgozattar.uni-bge.hu/35690/1/vamosiadam-szakdolgozat.pdf  |z Dokumentum-elérés