Vásárlói szokások változása az online marketing hatására

Elmentve itt :
Bibliográfiai részletek
Szerző: Beliczai Zorka
További közreműködők: Miskolczi Tibor András
Dokumentumtípus: Diplomadolgozat
Kulcsszavak:elektronikus vásárlás - online vásárlás
internetes reklám(ok)
online marketing
online reklám
vásárlói magatartás modellek
Online Access:http://dolgozattar.uni-bge.hu/35750
Leíró adatok
Kivonat:Dolgozatom témája, a vásárlói szokások változásának vizsgálata az online marketing hatására. Azért választottam ezt a témát, mivel a jelenlegi járványügyi helyzetben egyre gyakoribb az online vásárlás. Hiszen, ma már nem csak elektronikai cikkeket rendelünk házhoz, hanem akár a heti élelmiszer bevásárlást is így végezhetjük. Ezért dolgozatom kutatási céljaként azt tűztem ki, hogy megtudjam, mekkora szerepe is van az online reklámoknak, a közösségi médiában előforduló reklámoknak a fogyasztói szokásokra. A dolgozatban ki fogok térni arra, mi is az a fogyasztói magatartás, és hogyan változott az elmúlt időben. Majd ezután a közösségi médi témakörét vizsgálom, és az ott jelen lévő reklámokat. Végezetül pedig, a saját kutatásom eredményeit ismertetem. Ami egy online kérdőíves felmérés volt. Mi is az az online marketing? „Azt nevezzük online marketingnek, amikor az internetet használjuk termék vagy szolgáltatások reklámozására.” (Prémiumhonlap, 2017) Ebből kiindulva, ma már szinte kötelező egy cégnek az online térben jelen lenni. Nielsen kutatásai alapján 87%-kal emelkedett a közösségimédiát használók száma 2003 óta. Ez egy 2018-as adat, tehát 2021-ben ez a szám egyértelműen magasabb. Akik a social mediát használjak, jobban szeretik, ha bizonyos cégekkel úgy tudnak kapcsolatba kerülni, hogy nem kell hozzá más alkalmazás, mint például a Gmail. Ez érthető, hiszen egyszerűbben és gyorsabban akarnak információhoz jutni. (Parádiová, 2017) A tömegkommunikációt e szempontok szerint lehet csoportosítani: szórakoztatás, rábeszélés, információközlés, kultúraközvetítés.