Fogyasztói szokások a Fast Fashion világában Az Inditex vállalat bemutatása és a Fast Fashion fogyasztói szokások elemzése az Inditex üzletekben történő vásárlásokon keresztül

Saved in:
Bibliographic Details
Main Author: Feke Brigitta
Other Authors: Totth Dr. Gedeon
Format: Thesis
Kulcsszavak:divat
fenntarthatóság
fogyasztói szokások
fogyasztói társadalom
Inditex
vásárlás
Online Access:http://dolgozattar.uni-bge.hu/35777
Description
Abstract:Záródolgozatom a fast fashion, mint jelenség fogyasztói szokásait vizsgálja a hazánkban is kedvelt spanyol vállalat, az Inditex üzleteiben történő vásárlásokon keresztül. A tanulmány két részből, primer, illetve szekunder kutatásból épül fel. A dolgozat a fast fashion témakörön belül az Inditex vállalati tevékenységét helyezi középpontjába. Az elemzésben először a fast fashiont mutatom be, kezdve az iparág elterjedésével a piacon, a jelenlegi helyzetével, annak működésével, illetve kitérek a manapság negatív színben feltüntetett divatipar ökotörekvéseire is. Ezt követően az Inditex cégtörténetére, vállalati tevékenységére, és a cég magyarországi jelenlétére helyeződik a hangsúly. Kutatásomban bemutatom, hogy az egykor még kisvállalkozásként működő cég hogyan nőtte ki magát globális szintűre, illetve ismertetem az Inditex által használt marketingeszközöket is. Emellett részletezem az általam végzett primer kutatás eredményeit, illetve az ez alapján levont következtetéseket, majd összegzem, hogy a megfogalmazott hipotéziseim mennyiben bizonyultak igaznak, illetve mik volnának a javaslataim. Dolgozatommal célom bemutatni a hazai fast fashion fogyasztói szokásokat az Inditex üzletekben történő vásárlásokon keresztül.