BKK kommunikációs krízésének elemzése

Saved in:
Bibliographic Details
Main Author: Fülöp-Vadadi Benedek Valter
Other Authors: Mészáros György
Zelena Dr. András
Format: Thesis
Kulcsszavak:BKK
digitalizáció
etikus hacker
közösségi média
krízis
menedzsment
Online Access:http://dolgozattar.uni-bge.hu/35801
Description
Abstract:A BKK etikus hacker ügyéhez köthető kommunikációs válság képezi vizsgálatom tárgyát, amelyből kiindulva kutatom a pozitív reputációnak jelentőségét, illetve vizsgálom, hogy a krízis alatt BKK által alkalmazott kommunikációs stratégia miképpen hatott a vállalat helyzetére. Tanulmányomban foglalkozom a médiastratégia kérdésével, ugyanis hipotézisem szerint a médiumok nagy hatással voltak milyen véleményét formáljon az egyén az érintett ügyben. Charles J. Fombrun Reputation című 2018-ban megjelent (20. kiadott példány) szakirodalmat vettem tanulmányom alapjául, mivel a hazai szakirodalmak is gyakran az általa írt műveit használják fel hivatkozási alapnak vállalati hírnév és imázs témakörökben. Kvalitatív kutatási módszertant alkalmaztam tanulmányomhoz, ugyanis a különböző szakirodalmak segítségével tartalomelemzést és összehasonlító elemzést  választottam kutatásomhoz (szekunder kutatás). Ezenkívül előre feltett kérdések segítségével interjúkat készítettem (primer kutatás) közismert újságíróval, krízismenedzsment szakértővel. Napjainkban a jó hírnév az egyik legfontosabb érték egy vállalat számára, ami több éves építő munka ellenére egy hibás menedzsmenti stratégiával könnyen elveszthető. Erre az egyik meghatározó példa a BKK reakciója az etikus hacker cselekedetére, ezért a dolgozat fő irányvonalát ennek a krízisnek az elemzése adja. A BKK megalakulásának okait is vizsgálom, mivel differencia fedezhető fel a vállalat megalakulásának okai és a krízis idején a vállalat kommunikációja között. Az internet fejlődésével, mediatizált információs társadalmakban rendkívül gyorsan kialakulhatnak vállalatokat érintő krízisek, amelyek kezelésére számos vállalat fel sem készül, ebből adódóan súlyos következményei lehetnek. Az országot bejáró botrányt követően BKK-nak a kríziskezelését elemzem PR stratégia, valamint média stratégia tekintetében. Továbbá az etikus hacker jelenség ugyancsak a vizsgálatom részét képezi hazai és nemzetközi viszonylatban egyaránt, mivel meglátásom szerint eltérő értelmezések vannak a definíciót illetően. A kutatás során felállított hipotézisek beigazolódtak, mivel a BKK nem kezelte jól a krízist és hibás kommunikáció által még inkább súlyosbította az alapproblémát. Mindamellett megállapítottam, hogy a hírnév védelem prioritásként kezelendő egy vállalat esetén, valamint az internet által felgyorsult világ másfajta kríziskommunikációt követel a vállalatoktól.