A könyvvásárlási szokások változása

Saved in:
Bibliographic Details
Main Author: Grünvald Barbara
Other Authors: Kovács Dr. Ildikó
Pólya Dr. Éva
Format: Thesis
Kulcsszavak:e-könyv
fogyasztói szokások
könyv
könyvkiadás
szokások
változások
vásárlás
Online Access:http://dolgozattar.uni-bge.hu/35870
Description
Abstract:Az olvasás és maga az írásbeliség alapvetően befolyásolja az életünket, a döntéseinket, a nézőpontunkat, formálja véleményünket és segíti az információhoz, tudáshoz való hozzájutást, a jelenlegi digitális korban ugyanúgy, mint ahogyan a korábbi években is tette ezt. Az olvasás a legkevésbé sem veszített a jelentőségéből, pedig a hagyományos papír és a nyomtatott könyv egyeduralma megszűnt, és inkább újabb elektronikus eszközökön jelenik meg, megújult formában a szöveg. Célom, hogy minél tágabb értelemben vizsgáljam meg a könyv szerepét és helyét a mai magyar társadalomban. Egyrészt átfogó ismereteket kívánok szerezni a magyar lakosság olvasási és könyvvásárlási szokásairól, másrészt kialakítani egy képet a vásárlást és a könyvválasztást leginkább befolyásoló tényezőkről. Az általam választott téma – úgy gondolom – nem veszít aktualitásából, még az utóbbi időszakra jellemző pandémiás helyzet közepette sem, inkább új erőre kapott, még ha más, megújult formát is öltött.Kutatásom során korábbi évek szekunder adatait, ezekhez kapcsolódó korábbi cikkeket használtam fel, hogy pontosabb áttekintést kaphassak a vásárlók szokásairól, primer kutatásként pedig egy online elvégezhető kérdőív kitöltését tettem lehetővé, ez által – a korábbi kutatási adatokhoz kapcsolva – lehetőséget kaptam a már említett fogyasztói szokások változásainak vizsgálatára. Kutatásom ugyan nem reprezentatív, de jól látható képet kapunk a felmerülő kérdések lehetséges válaszaira.