Amerikai álom? - A filmturizmus vizsgálata az USA-ban

Elmentve itt :
Bibliográfiai részletek
Szerző: Kósa Eszter Luca
További közreműködők: Schultz Éva
Dokumentumtípus: Diplomadolgozat
Kulcsszavak:Amerikai Egyesült Államok
film(ek)
filmipar
filmturizmus
Magyarország
Online Access:http://dolgozattar.uni-bge.hu/36398

MARC

LEADER 00000nta a2200000 i 4500
001 dolg36398
005 20210922085957.0
008 210922suuuu hu om 000 hun d
040 |a BGE Dolgozattár Repozitórium  |b hun 
041 |a hu 
100 1 |a Kósa Eszter Luca 
245 1 0 |a Amerikai álom? - A filmturizmus vizsgálata az USA-ban  |c Kósa Eszter Luca  |h [elektronikus dokumentum] 
520 3 |a A filmturizmus jelentősége egyre nő az egész világon, a 21. század egyik meghatározó turizmuságazatának számít és komoly jövedelmezősége van a turizmusban, számos lehetőséget hordozva magában.Szakdolgozatom elsődleges célja, hogy a filmturizmust - mint a turizmus egyik népszerű termékét - definiáljam és az Egyesült Államokra fókuszálva bemutassam kialakulását és történetét, valamint szerepének fontosságát az USA turizmusában. A filmturisztikai kínálati háttér és élményvizsgálat szempontjából igyekeztem komplex vizsgálatot végezni. Kutatásomat kvantitatív és kvalitatív primer kutatással kívánom alátámasztani, megfigyelés és interjú formájában. Kvantitatív primer kutatásom során a TripAdvisor-on megosztott visszajelzések és értékelések tartalomelemzésének módszerét alkalmazva igyekszem megismerni a keresleti oldal igényeit és a számokra legfontosabb vonzerő elemeket. Kvalitatív primer kutatásom során, interjú formájában vizsgálom behatóbban az USA filmturisztikai kínálati hátterét. Eredményeim rámutattak, hogy az USA-ban egyedülálló módon, a filmturizmus nem niche terméknek, hanem kommersz, kulturális, hatalmas tömegek által kedvelt terméknek számít, melynek összetett, komplex okait igyekeztem feltárni dolgozatom során. A TripAdvisor-on végzett tartalomelemzésem rámutatott, hogy a látogatókat elsősorban az élményígéret hajtja egy filmturisztikai létesítmény felkeresésére, ami nem meglepő, hiszen a filmturizmus középpontjában is – a kulturális turizmushoz hasonlóan – a vonzerő, attrakció áll. Kutatásom rávilágított arra, hogy a filmturizmusnak komoly jövedelmezősége van a turizmusban, számtalan lehetőség rejlik benne, melyek kiaknázásával és megfelelő menedzselésével, egy ország turizmusa jelentős mértékben fellendíthető. 
695 |a Amerikai Egyesült Államok 
695 |a film(ek) 
695 |a filmipar 
695 |a filmturizmus 
695 |a Magyarország 
700 1 |a Schultz Éva  |e ths 
856 4 0 |u http://dolgozattar.uni-bge.hu/36398/1/Szakdolgozat_K%C3%B3sa_Eszter.pdf  |z Dokumentum-elérés