A felnőttkori tanulás és a résztvevő központú oktatás kapcsolata

Elmentve itt :
Bibliográfiai részletek
Szerző: Tamás Réka Zita
További közreműködők: Benkei-Kovács Dr. Balázs
Dokumentumtípus: Diplomadolgozat
Kulcsszavak:élethosszig tartó tanulás
felnőttoktatás
motiváció
oktatásmódszertan
továbbtanulás
Online Access:http://dolgozattar.uni-bge.hu/36412

MARC

LEADER 00000nta a2200000 i 4500
001 dolg36412
005 20210922090022.0
008 210922suuuu hu om 000 hun d
040 |a BGE Dolgozattár Repozitórium  |b hun 
041 |a hu 
100 1 |a Tamás Réka Zita 
245 1 2 |a A felnőttkori tanulás és a résztvevő központú oktatás kapcsolata  |c Tamás Réka Zita  |h [elektronikus dokumentum] 
520 3 |a Az élethosszig tartó tanulás a folyamatosan fejlődésben lévő világ egyik meghatározó szemlélete. A felnőttkori tanulás ennek értelmében mindenkor aktuális téma. Szakdolgozatom a felnőttkori tanulás sajátosságai, tanulási stílusok és a felnőttoktatás módszerei témákat érintik. Szakdolgozatom célja a felnőttkori tanulás sajátosságait és a különböző felnőttképzési módszereket megismerve feltárni a résztvevő központú oktatási módszerek és a felnőttkori tanulás közötti összefüggéseket. Kvantitatív jellegű kutatásomban a felnőttek tanulásra való nyitottságát és a továbbtanulással kapcsolatos motivációs, illetve hátráltató tényezőket vizsgálom, továbbá a felnőttképzési módszerek megítélésével kapcsolatban. A kérdőívem google űrlap formájában jelent meg, amire összesen 145 kitöltés érkezett. Az eredményeket tekintve a felnőtteket a továbbtanulással kapcsolatban nagyfokú önállóság jellemzi, a képzések kiválasztásánál háttérbe szorul a család és a barátok véleménye. A motivációval kapcsolatban megjelent a szükség, mint motivációs tényező, azaz a minta jelentős része sokszor rákényszerül a továbbtanulásra, ami betudható annak a ténynek, hogy a változó munkaerőpiac következményeképp egyes végzettségek veszíthetnek az értékükből. A kitöltők több mint a fele azt állítja, elértéktelenedett a megszerzett végzettsége. A tanulást illetően a felnőttek inkább a kisebb csoportlétszámot preferálják, ami a résztvevő központú módszereknek kedvez. A résztvevő központú módszereket a válaszadók kicsivel több mint a fele részesíti előnyben a hagyományos, oktató központú módszerekhez képest, ami arra enged következtetni, hogy a felnőttoktatásban a résztvevő központú módszereket ajánlott alkalmazni és fejleszteni. A felnőttkori tanulás sajátosságait is figyelembe véve, a felnőttek oktatásával kapcsolatban a résztvevő központú módszerek bizonyulnak hatékonynak. 
695 |a élethosszig tartó tanulás 
695 |a felnőttoktatás 
695 |a motiváció 
695 |a oktatásmódszertan 
695 |a továbbtanulás 
700 1 |a Benkei-Kovács Dr. Balázs  |e ths 
856 4 0 |u http://dolgozattar.uni-bge.hu/36412/1/tamas_reka_zita_kozossegszervezes_nappali.pdf  |z Dokumentum-elérés