Tudásmegosztó közösségek
Elmentve itt :
Szerző: | |
---|---|
További közreműködők: | |
Dokumentumtípus: | Diplomadolgozat |
Kulcsszavak: | közösség közösségi tanulás lifelong learning tudásmegosztás tudásmenedzsment |
Online Access: | http://dolgozattar.uni-bge.hu/36428 |
MARC
LEADER | 00000nta a2200000 i 4500 | ||
---|---|---|---|
001 | dolg36428 | ||
005 | 20210922090055.0 | ||
008 | 210922suuuu hu om 000 hun d | ||
040 | |a BGE Dolgozattár Repozitórium |b hun | ||
041 | |a hu | ||
100 | 1 | |a Tihanyi Hanna | |
245 | 1 | 0 | |a Tudásmegosztó közösségek |c Tihanyi Hanna |h [elektronikus dokumentum] |
520 | 3 | |a Dolgozatom során arra kerestem a választ, hogy milyen tényezők alakítják ki a tudásmegosztás kultúráját egy közösségben, szervezetben. Továbbá, hogy milyen egyéni mentális modellek alakítják ki a tudás megosztására való nyitottságot. A jelenség mélyebb megértése és az összefüggések feltárása érdekében kutatásomban kevert módszertant alkalmaztam. A kérdőív és a mélyinterjú során is két különböző tanári szakmai közösségben vizsgáltam a tudásmegosztás tényezőinek meglétét, egyéni, közösségi és szervezeti szinten. A két minta választása a generációk közti mentális modelleket hivatott bemutatni. Eredményeim rámutattak arra, hogy a megfelelő kommunikáció és konfliktuskezelés, illetve a vezetőségtől jövő támogatás hiánya gátolja a tudásmegosztást. Ezzel szemben a személyes kapcsolatok ápolása, egymás segítésére való igény és közös célok kijelölése elősegíti a tudásáramlást. Mentális modellek esetében a különböző generációk közös halmazt alkottak, a tanulást élethosszig tartó folyamatnak írták le. A generációk közti legnagyobb eltérést az infokommunikációs eszközök ismeretének mértéke jelentette. A kutatás eredményei segíthetik a szakmai közösségek és interdiszciplináris intézmények kommunikációját. Közösségszervező szakembereknek is támogatást jelenthet munkájuk során. Szervezeteknek, vállalatoknak és közösségeknek segíthet olyan kultúrát, közös célokat kialakítani, amelynek alapja a kölcsönös bizalmon, tiszteleten és elfogadáson nyugszik. Ezen alapokon tud később megszületni a kölcsönös tudásmegosztás és a közösségi tanulás igénye. | |
695 | |a közösség | ||
695 | |a közösségi tanulás | ||
695 | |a lifelong learning | ||
695 | |a tudásmegosztás | ||
695 | |a tudásmenedzsment | ||
700 | 1 | |a Popcsa Anna Mária |e ths | |
856 | 4 | 0 | |u http://dolgozattar.uni-bge.hu/36428/1/Tud%C3%A1smegoszt%C3%B3%20k%C3%B6z%C3%B6ss%C3%A9gek_%20Tihanyi%20Hanna.pdf |z Dokumentum-elérés |
856 | 4 | 0 | |u http://dolgozattar.uni-bge.hu/36428/2/Nyilatkozat_Tihanyi%20Hanna.pdf |z Dokumentum-elérés |