A nők reprezentációja a reklámokban, reklámpszichológiai megközelítéssel

Saved in:
Bibliographic Details
Main Author: Standor Kíra Anita
Other Authors: Hübner Andrea
Format: Thesis
Kulcsszavak:emberi kommunikáció
insight
kommunikáció
marketing
marketingkommunikáció
reklám
reklámpszichológia
X generáció
Y generáció
Z generáció
Online Access:http://dolgozattar.uni-bge.hu/36487
Description
Abstract:Ez a dolgozat arról szól, hogy a fogyasztót, hogyan lehet a leginkább a lelki világán keresztül elérni, ezzel a reklámpszichológia tudományága foglalkozik. Napjainkba ugyanúgy tárgyakat szeretnénk értékesíteni, mint régen, de a különbség az, hogy ma nem csak a tárgyakat áruljuk, hanem aspirációs csoportokat, életérzéseket és kényelmet. Ezeket a tulajdonságokat a nők könnyedén megtestesítik, ezért is használják őket előszeretettel a reklámokban. Célom az, hogy felfedezhessem mennyit fejlődött a reklám szakma és hogy hogyan ítélik meg a mostani női reprezentációt különböző generációs nők és hogy választ kaphassak a reklámellenesség miértjeire. A kutatásomban összesen 16 ember vett részt. 1 fő a mélyinterjúnál, amelyet egy pszichológussal végeztem el, akinek van tapasztalata a reklám szakmában, így tökéletesen lefedte mind azt amire kíváncsi voltam. A 15 fő pedig a fókuszcsoportos interjúban vett részt, ők mind nők, hiszen az ő gondolataikra voltam kíváncsi és hogy rájuk, hogyan hatnak a nőket szerepeltető reklámok. A kutatás eredményeképpen elmondható, hogy a legfontosabb dolog a helyes szegmentálás, enélkül bármilyen erőfeszítésünk kudarcba fullad. A reklámellenesség is visszavezethető a nem megfelelő célcsoport kialakításra, hiszen minél több olyan reklámmal találkoznak a nézőink, amelyek őket nem érintik, annál inkább elzárkóznak a reklámoktól.