A virtuális világ szerepe a művelődésben kultúrafogyasztás és közösségi tudásmegosztás az Y és Z generáció körében
Elmentve itt :
Szerző: | |
---|---|
További közreműködők: | |
Dokumentumtípus: | Diplomadolgozat |
Kulcsszavak: | e-learning élethosszig tartó tanulás közösségi média kultúra művelődés online technika |
Online Access: | http://dolgozattar.uni-bge.hu/36512 |
MARC
LEADER | 00000nta a2200000 i 4500 | ||
---|---|---|---|
001 | dolg36512 | ||
005 | 20210922090335.0 | ||
008 | 210922suuuu hu om 000 hun d | ||
040 | |a BGE Dolgozattár Repozitórium |b hun | ||
041 | |a hu | ||
100 | 1 | |a Elek Eszter | |
245 | 1 | 2 | |a A virtuális világ szerepe a művelődésben |b kultúrafogyasztás és közösségi tudásmegosztás az Y és Z generáció körében |c Elek Eszter |h [elektronikus dokumentum] |
520 | 3 | |a Szakdolgozatom témája a virtuális művelődés tárgykörén belül az Y és a Z generáció kulturálódási és tanulási szokásai az online térben. Célkitűzésem az említett generációk felhasználói szokásainak, preferenciáinak, attitűdjének megismerése az online kultúrafogyasztást és a közösségi tudásmegosztást illetően, valamint a covid-19 járvány hatásainak feltárása a kulturális és oktatási szektorban. Választásomat egyaránt indokolta a digitális tér egyre hangsúlyosabbá válása, a pandémia hatása az említett ágazatokra nézve, valamint a saját generációm kulturálódási és önfejlesztő módszerei iránt érzett kíváncsiság. Primer kutatásom során a fogyasztói oldalt vizsgálva kérdőívet osztottam meg a 18-40 éves korosztály körében, a szolgáltatói oldalt elemezve pedig mélyinterjút készítettem kulturális és oktatási szakemberekkel. Kérdőívemet 161 fő töltötte ki közösségi média oldalon keresztül, három interjúalanyom pedig a Cervantes Intézet munkatársa, akikkel személyesen vagy videóhívás keretében beszélgettem. Kutatásom alapján az Y és Z generáció kultúrafogyasztás tekintetében az online teret preferálja, melyet a járványhelyzet csak tovább ösztönzött mind gyakoriságban, mind a fogyasztott tartalmak változatosságának tekintetében. A kulturális tartalmak közvetítésében és fogyasztásában kulcsszerepet tölt be a közösségi média. Kutatásom szerint célcsoportom kifejezetten igényli a multimédiás eszközök bevonását a tanulási folyamatba, az e-learning módszere számukra hatékony és sikerélményt ad. Körükben ennek ellenére meglehetősen alacsony a közösségi tudásmegosztó oldalak, online szabadegyetemi platformok ismertségi és felhasználói aránya, melynek legfőbb oka az információhiány. Kutatásom eredményei egyaránt felhasználhatók az oktatás korszerűsítésére, valamint a kultúramarketing területén. | |
695 | |a e-learning | ||
695 | |a élethosszig tartó tanulás | ||
695 | |a közösségi média | ||
695 | |a kultúra | ||
695 | |a művelődés | ||
695 | |a online technika | ||
700 | 1 | |a Vácziné Dr.Takács Edit |e ths | |
856 | 4 | 0 | |u http://dolgozattar.uni-bge.hu/36512/1/Szakdolgozat_Elek_Eszter.pdf |z Dokumentum-elérés |