Virtuális valóság az oktatásban.
Elmentve itt :
Szerző: | |
---|---|
További közreműködők: | |
Dokumentumtípus: | Diplomadolgozat |
Kulcsszavak: | avatár digitális oktatás generáció immerzív VR motiváció oktatás virtuális valóság |
Online Access: | http://dolgozattar.uni-bge.hu/36548 |
Kivonat: | A virtuális valóság (VR) alkalmazásával történő oktatás érdekes és vonzó. A felhasználók aktívan vesznek részt a tanulási környezetekben, gyakorlatias módon sajátítják el az ismereteiket. A szakdolgozatomban ennek az eszköznek az előnyeit, hátrányait mutatom be, majd kitérek az oktatói szerep változásaira is. A VR használatát, az ehhez kapcsolódó élményeket kérdőíves adatfelvételt használó kvantitatív kutatással vizsgáltam. A kutatásban szereplő minta 245 főből állt. A kutatás eredményei alapján megállapítható, hogy minden korosztály érdeklődik a virtuális valóság használata iránt. Így a VR-ral való oktatásba az összes korosztály bevonható. Arra is rávilágít a dolgozatom, hogy az immerzív VR-ba való belemerülés inkább személyiségfüggő és kevésbé technikai. Kutatásomban a megváltozott oktatói szereppel is foglalkozom, melyből láthatóvá válik, hogy az egyre inkább facilitátori, nem pedig tudás átadói. Az élethosszig tartó tanulás (Lifelong Learning) a felnőttoktatás fontos része. Képességek és készségek fejlesztésére, tapasztalatszerzésre és művelődésre való motiválás a felnőttek esetében sem könnyű feladat. Dolgozatomban a virtuális valóságot, mint egy lehetséges motiváló erőt mutattam be, amely élményszerűségével magával ragadja a felhasználót. Ez egy kitűnő eszköz lehet arra, hogy használója szinte észrevétlenül fejlessze képességeit, bővítse ismereteit. |
---|