A Covid-19 hatása az Y és Z generáció utazási szokásaira

Elmentve itt :
Bibliográfiai részletek
Szerző: Sarafi Dávid
További közreműködők: Dobó Róbert
Dokumentumtípus: Diplomadolgozat
Kulcsszavak:fogyasztás
koronavírus-járvány (COVID-19)
turizmus
Y generáció
Z generáció
Online Access:http://dolgozattar.uni-bge.hu/36623

MARC

LEADER 00000nta a2200000 i 4500
001 dolg36623
005 20210922090651.0
008 210922suuuu hu om 000 hun d
040 |a BGE Dolgozattár Repozitórium  |b hun 
041 |a hu 
100 1 |a Sarafi Dávid 
245 1 2 |a A Covid-19 hatása az Y és Z generáció utazási szokásaira  |c Sarafi Dávid  |h [elektronikus dokumentum] 
520 3 |a A mai globalizálódott világban a turizmus egyre nagyobb jelentőséggel bír, és növekvő számú fogyasztót ölel fel. Az elmúlt évek rohamos technológiai fejlődése lehetővé tette megannyi terület és látnivaló elérését valamennyi társadalmi réteg és korosztály számára. Azonban eltérések figyelhetők meg az egyes nemzedékek utazási szokásai között. A turizmus egy rendkívül érzékeny ágazat, mely gyorsan reagál a világunkban megjelenő változásokra, legyen szó természeti katasztrófákról, a világgazdaságot megrengető válságról, politikai helyzetről, megjelenő trendekről vagy egy járványról. A megjelenő Covid-19 vírus hatására bevezetett intézkedések és korlátozások következtében úgy gondolom, hogy nem csak az utazások számában történt változásokat érdemes vizsgálni. Kutatásom céljául tűztem ki az utazási szokások vizsgálatát az Y és Z generáció vonatkozásában, különösképpen a fogyasztási hajlandóságra a turisztikai termékek iránt a pandémia alatt, illetve az azt megelőző években. Kutatási célom eléréséhez a következő kutatási kérdéseket fogalmaztam meg: 1.     Van-e különbség az Y és Z generáció utazási szokásaiban a pandémia előtti időszakban ? 2.     Milyen mértékben van jelen a közösségi média használata vizsgált generációk utazásai során és annak motivációjában? 3.     Az Y és Z generáció utazási motivációjának tekintetében mik a legjelentősebb visszatartó erők, és ezeknek milyen hatása van az utazási szokásaikra, hajlandóságukra? 4.     Van-e összefüggés a fogyasztók jövedelme és az utazási hajlandóság között? A téma vizsgálata kiemelkedően aktuális, a vírus és az ennek következtében bevezetett korlátozások életünk valamennyi területére hatást gyakorolnak. A turizmus évek óta zajló növekedésének is megálljt parancsolt. Nehéz, szinte lehetetlen megjósolni, hogy a korábban felmutatott tendenciák a korlátozások enyhülésével helyreállnak-e, de egy biztos: a XXI. század emberének az utazás nem privilégium, hanem egy alapvető emberi jog. Az ember utazik szabadidejétől, diszkrecionális jövedelmétől és motivációjától függően. Az Y és a Z generáció részvétele a turizmusban évek óta növekedést mutat. Ezen nemzedékek tagjai pedig már nagyon várják, hogy ismét útra kelljenek. 
695 |a fogyasztás 
695 |a koronavírus-járvány (COVID-19) 
695 |a turizmus 
695 |a Y generáció 
695 |a Z generáció 
700 1 |a Dobó Róbert  |e ths 
856 4 0 |u http://dolgozattar.uni-bge.hu/36623/1/Szakdolgozat_sarafi_d%C3%A1vid_vnn2xb_final.pdf  |z Dokumentum-elérés