A mesékből felvett minták és a közösségi média hatása a testképre

Elmentve itt :
Bibliográfiai részletek
Szerző: Csapkovics Roxána
További közreműködők: Vácziné Dr.Takács Edit
Dokumentumtípus: Diplomadolgozat
Kulcsszavak:közösségi média
közösségi oldalak
mese
rajzfilm
testkép
Online Access:http://dolgozattar.uni-bge.hu/36640
Leíró adatok
Kivonat:Szakdolgozatomban a rajzfilmek és a közösségi oldalak közötti kapcsolatot vizsgálom. Kutatásom célja, hogy megvizsgáljam, a rajzfilmek elterjedése kapcsolatban van-e a közösségi médián megélt negatív érzésekkel. A média által közvetített túl sovány vagy túl izmos ideálok erőteljes hatással vannak a gyermekekre és a serdülőkorban lévőkére is egyaránt. Ez a hatás napjainkban nem csak a közösségi oldalakon mutatkozik meg, hanem a média különböző mesecsatornáin és játékain keresztül is. Ezzel kapcsolatosan kérdőíves kutatást végeztem, amely során felmértem a kitöltők 6 éves kor alatti mesenézési szokásaikat, majd a közösségi oldalakon megélt érzéseiket. Ebből kiderült, hogy az X generáció tagjai kevesebb rajzfilmmel találkoztak gyermekkorukban, és nem is érzékenyek annyira a közösségi oldalakon látott ideálokra, mint a Z generáció tagjai, akik már IKT eszközökkel együtt nőttek fel.