Koronavírus hatása az autóipari beszállítókra Magyarországon
Elmentve itt :
| Szerző: | |
|---|---|
| További közreműködők: | |
| Dokumentumtípus: | Diplomadolgozat |
| Kulcsszavak: | autóipari beszállítók koronavírus kríziskommunikáció külső kommunikáció sajtófigyelés thyssenkrupp Components Technology Hungary Kft. válságkommunikáció |
| Online Access: | http://dolgozattar.uni-bge.hu/36659 |
MARC
| LEADER | 00000nta a2200000 i 4500 | ||
|---|---|---|---|
| 001 | dolg36659 | ||
| 005 | 20210922090755.0 | ||
| 008 | 210922suuuu hu om 000 hun d | ||
| 040 | |a BGE Dolgozattár Repozitórium |b hun | ||
| 041 | |a hu | ||
| 100 | 1 | |a Bujdosó Dániel | |
| 245 | 1 | 0 | |a Koronavírus hatása az autóipari beszállítókra Magyarországon |c Bujdosó Dániel |h [elektronikus dokumentum] |
| 520 | 3 | |a "Hogyan lehet felkészülni a váratlanra?”. Mit is jelen ez valójában? A köznyelvben és a szakirodalomban is előforduló szófordulatok, mint például a „beüt a krach” vagy „ha beüt a ménkű” eddig csak a képzeletünkben kaptak szerepet. A 2020-as évre azonban a Föld teljes lakosságának értelmet nyertek ezek a kifejezések. A maszk kötelező használata, a korlátozások, boltbezárások, kijárási tilalmak teljesen felforgatták a 21. századi ember eddigi fogalmát a világról. A szociális kapcsolatok redukálódása és az oktatás, a munka, az emberi kapcsolatok áttérése az online térbe egy csapásra valósággá vált. Ez a helyzet természetesen az emberiség számára nem ismeretlen. Az előző századok során tucatnyi vírussal, járvánnyal szembesültek az érintettek, mint például a pestis vagy a spanyolnátha. Azonban senki se gondolta volna, hogy a koronavírus ennyire elhúzódó járványt és ezáltal válságot eredményez, aminek még mindig nem látni a végét.Hivatalos nevén SARS-CoV-2 vírus természetesen a napi rutin mellett a gazdaságra is óriási hatással van. Mikro- és kisvállalkozások mennek tönkre, cégek összeolvadását, felvásárlását, gyárbezárásokat eredményez a gazdaság minden területén. Az országok gazdasága látványosan visszaesett, a károsanyagkibocsátás csökkentését, a gazdasági növekedést célzó támogatásokat felváltották a munkahelymegőrző bértámogatások. Mint minden iparágra, az autóiparra is nagy hatással van ez a pandémiás helyzet.A személygépjárművek megléte és használata a napi szintű közlekedés részévé vált. A hibrid és elektromos autók térnyerése, az alternatív üzemanyagok használata, az önvezető autók fejlesztése a válság hatására háttérbe szorult. Átvette helyét a válságkezelés, a partnerek megtartása, a megrendelések kielégítése, tehát a bevételszerzés és ezáltal a vállalat életben tartása. A kommunikációs szakemberek szerepe még jobban felértékelődött. A válság alatti kommunikáció az autóiparban különösen fontos szerepet tölt be a szervezet meglétét illetően. | |
| 695 | |a autóipari beszállítók | ||
| 695 | |a koronavírus | ||
| 695 | |a kríziskommunikáció | ||
| 695 | |a külső kommunikáció | ||
| 695 | |a sajtófigyelés | ||
| 695 | |a thyssenkrupp Components Technology Hungary Kft. | ||
| 695 | |a válságkommunikáció | ||
| 700 | 1 | |a Merliot-Almássy Dr. Eszter |e ths | |
| 856 | 4 | 0 | |u http://dolgozattar.uni-bge.hu/36659/1/Bujdos%C3%B3_D%C3%A1niel_Q7KX5M.pdf |z Dokumentum-elérés |