A színház és a színházi nevelés társadalomformáló szerepe a XXI. században
Elmentve itt :
Szerző: | |
---|---|
További közreműködők: | |
Dokumentumtípus: | Diplomadolgozat |
Kulcsszavak: | Radnóti Színház színház színházi nevelés színházpedagógia társadalomformálás TIE |
Online Access: | http://dolgozattar.uni-bge.hu/36705 |
Kivonat: | Szakdolgozatomban a színház, és a fővárosi kőszínházak mellett működő színházi nevelési műhelyek társadalomformáló szerepét vizsgáltam. Kíváncsi voltam arra, hogy felgyorsult világunkban, ma, amikor életünk jelentős részét virtuálisan éljük okoseszközökön keresztül, tud-e a színház vagy a színházi nevelés komoly változást elérni az emberekben egy színházi előadás megtekintése után. Kutatásom során a kutatási módszerek közül a kvalitatív és a kvantitatív kutatási módszereket együttesen alkalmaztam. A kérdőív 16 napig volt elérhető, ezidő alatt 282 fő döntött úgy, véleményével segíti munkámat. A téma mélyebb rétegeinek megértéséhez további 3 interjút készítettem. Kutatásom alátámasztotta, hogy a színházi nevelési műhelyeknek nagy hozadéka lesz a jövőben szakmai- és a nézői értelemben egyaránt. A színházi nevelés intézményi beépülése hazánkban folyamatban van, a külföldi sikerek mutatják, hogy érdemes nyitni a nézők felé nemtől és korosztálytól függetlenül. Elsősorban a művészszínházak műsorán találunk előadásokat, melyek olyan problémákat és helyzeteket feszegetnek, amiről beszélnünk kell. Ezen színházak befogadóképessége kicsi, így csupán nagyon kis mértékben tudják formálni össztársadalmunkat az előadásokon keresztül. Egyéni szinten viszont a színház hatással van az emberekre: a nézők a látott előadások kapcsán megfogalmazott gondolatokat megosztják a saját mikrokörnyezetükkel, és előfordul, hogy a látottak hatására változtatnak addigi megszokott életükön. |
---|