Az önálló tanulás új útjai

Elmentve itt :
Bibliográfiai részletek
Szerző: Csuti Borbála
További közreműködők: Benkei-Kovács Dr. Balázs
Dokumentumtípus: Diplomadolgozat
Kulcsszavak:digitális tanulás
élethosszig tartó tanulás
informális tanulás
önálló tanulás
TED
Online Access:http://dolgozattar.uni-bge.hu/36760
Leíró adatok
Kivonat:Szakdolgozatomban az önálló tanuláshoz vezető lehetséges utakat, módszereket vizsgálom. A szakirodalmi áttekintésben olyan témákat érintek, mint az önálló tanulás fogalma és módszeri, a digitális tanulás előzményei, alapjai, módszerei és az MOOC-k formái, fajtái, működésük és hatásuk, kiemelve a TED Talks tudásmegosztó felületet. Kutatásomban a szakirodalmi áttekintésben felsorolt témákhoz kapcsolódó véleményeket, attitűdöket és érzéseket kutattam. Fontos volt, hogy megismerjem az alanyok igényeit és hozzáállását a tanulással szemben. Ehhez a mélyinterjúk készítését tartottam legalkalmasabbnak, tíz fő vett részt rajtuk, válaszaikat tematikus elemzéssel vizsgáltam meg. Ennek során két csoportot alkottam az alanyokból: a digitális bevándorlókat és a digitális hibrideket, Prensky munkássága alapján. Válaszaikat három különféle csoportosításban, a tanuláshoz és oktatáshoz való hozzáállásuk, az oktatással szembeni elvárásaik és megoldásaik és az új tanulási platformokkal szembeni attitűdjük alapján elemeztem. Az utóbbinál volt a digitális bevándorlók és a digitális hibridek jellegzetességei leginkább eltérőek: a digitális bevándorlók az internet és a digitális eszközök bevonását a tanításba késleltetnék, inkább szükséges rossznak tartják, bár látják az előnyeit a fiatalabb generációk számára. Arra következtettem ebből, hogy náluk a digitális eszközök használata és frontális oktatás hiánya miatt kevésbé népszerűek ezek a felületek. A digitális hibridek ezzel szemben sokkal nyitottabbak az új technikák és módszerek iránt, több belső motivációjuk van arra, hogy szabadidejükben fejlesszék magukat, és az iskolai oktatást vegyítsék ezekkel a módszerekkel. Arra következtettem ebből, hogy koruk, vagy az oktatási-tanulási tapasztalataik miatt kevésbé elutasítóak, ezért könnyebben tudják elsajátítani az önálló tanulás módszereit.