Diákmunkások és pályakezdők lehetőségei a munkaerőpiacon
Elmentve itt :
Szerző: | |
---|---|
További közreműködők: | |
Dokumentumtípus: | Diplomadolgozat |
Kulcsszavak: | diákmunka emberi erőforrás - munkaerő iskolaszövetkezetek pályakezdő-munkanélküliek pályakezdők sztereotípia |
Online Access: | http://dolgozattar.uni-bge.hu/36791 |
MARC
LEADER | 00000nta a2200000 i 4500 | ||
---|---|---|---|
001 | dolg36791 | ||
005 | 20210922091205.0 | ||
008 | 210922suuuu hu om 000 hun d | ||
040 | |a BGE Dolgozattár Repozitórium |b hun | ||
041 | |a hu | ||
100 | 1 | |a Mátyás Eszter | |
245 | 1 | 0 | |a Diákmunkások és pályakezdők lehetőségei a munkaerőpiacon |c Mátyás Eszter |h [elektronikus dokumentum] |
520 | 3 | |a A szakdolgozatom fókuszában a diákmunkát végző egyének és frissen diplomázott fiatalok állnak. Azért tartom fontosnak a téma vizsgálatát, mert a Központi Statisztikai Hivatal (KSH) adatai alapján évről évre több fiatal választja a felsőoktatási intézményben való továbbtanulást. Felmerül az a kérdés, hogy a munkaerőpiac fel van e készülve ennyi felsőfokú végzettséget szerző egyénre, mennyire kerülnek hátrányba azokkal szemben, akik középiskola, gimnázium után azonnal munkába állnak?A kutatásom az alábbi célkitűzésekre, kutatási kérdésekre alapult, amit a későbbiekben a hozzátartozó kérdőívből kapott értékeket prezentálni fogok.A leírtak alapján a következők a kutatási kérdéseim: Vajon különbséget tesznek a munkáltatók a frissen diplomázott és a frissen érettségizett egyének között egy állásinterjún?Elfogadható-e ma Magyarországon a diákmunka vagy a gyakornoki állás, mint szakmai tapasztalat?Befolyásoló tényező lehet az, hogy valakiknek egy megpályázott munkalehetőségnél a magasabb iskolai végzettsége van, mint a többi jelentkezőnek?Vajon a magasabb iskolai végzettséggel rendelkező egyének ugyan olyan problémákkal küzdenek meg a munkakeresés során, mint akiknek alacsonyabb az iskolázottságuk? Milyen hátrányokkal indulnak a pályakezdők a munkaerőpiacon és milyen támogatásokat tudnak igénybe venni? Az alábbi kérdések segítettek megtalálni a megfelelő szakirodalmat, amik alátámasztják majd a későbbiekben feltett kérdéseimet, ellene vagy mellette érvelni. A kapott eredmények alátámasztották azt, hogy hiába a kellő motiváció, ha a fiatal egyén nem kap lehetőséget arra, hogy munkába álljon, hisz különböző sztereotípiákkal kell megküzdenie, miközben önmagában is kételyeket ébreszt. Számít az, hogy a pályakezdő hol él, hisz a munkalehetőségek száma eltérő megyénként és az is fontos tényező, hogy milyen szakmai ágban próbál elhelyezkedni. | |
695 | |a diákmunka | ||
695 | |a emberi erőforrás - munkaerő | ||
695 | |a iskolaszövetkezetek | ||
695 | |a pályakezdő-munkanélküliek | ||
695 | |a pályakezdők | ||
695 | |a sztereotípia | ||
700 | 1 | |a Fekete-Frojimovics Dr. Zsófia |e ths | |
856 | 4 | 0 | |u http://dolgozattar.uni-bge.hu/36791/1/M%C3%A1ty%C3%A1s_Eszter_K%C3%B6z%C3%B6ss%C3%A9gszervez%C3%A9s_nappali_A9VUIQ.pdf |z Dokumentum-elérés |