A motiváció, az önálló tanulás és a tanulási hajlandóság a felnőttképzésben
Saved in:
Main Author: | |
---|---|
Other Authors: | |
Format: | Thesis |
Kulcsszavak: | felnőttoktatás gondolkodás lemorzsolódás motiváció tanulás |
Online Access: | http://dolgozattar.uni-bge.hu/36864 |
Abstract: | Vajon tényleg befejezzük-e a tanulást, amikor leérettségizünk, lediplomázunk? Van felnőttként arra igényünk, hogy életünk további szakaszaiban is tanuljunk, vagy inkább örökre elfejeltjük az iskolát? A szakdolgozatom során a felnőttek tanulásáról, motivációjáról, a lemorzsolódásról, (megismerjük az ehhez vezető utat és a megelőzését is) mint a felnőttképzés fontos tényezőjéről is említést teszek. A szakirodalmi áttekintés során szó esik még, a gondolkodásról, valamint ezek összetevőiről: a figyelemről, az emlékezésről, és az érdeklődésről. Vizsgálatom során, felnőtteket kérdezve jutottam arra következtetésre, hogy a felnőttkori tanulásra van igény, méghozzá idősebb korban is. A kutatás során megismerkedünk a felnőttek igényével a tanulásról, az időbeosztásukról, a tanulási nehézségekről, az áldozatokkal amelyeket a tanulásuk érdekében hoznak. A 2020-ban megjelent világjárvány okozta nehézségeket is vizsgálom a kutatásom során, vagyis milyen hatása van a szakmai gyakorlati oktatásra, mind a tanárok, mind pedig a tanulók részéről. |
---|