A motiváció, az önálló tanulás és a tanulási hajlandóság a felnőttképzésben

Elmentve itt :
Bibliográfiai részletek
Szerző: Sebők Beatrix
További közreműködők: Benkei-Kovács Dr. Balázs
Dokumentumtípus: Diplomadolgozat
Kulcsszavak:felnőttoktatás
gondolkodás
lemorzsolódás
motiváció
tanulás
Online Access:http://dolgozattar.uni-bge.hu/36864
Leíró adatok
Kivonat:Vajon tényleg befejezzük-e a tanulást, amikor leérettségizünk, lediplomázunk? Van felnőttként arra igényünk, hogy életünk további szakaszaiban is tanuljunk, vagy inkább örökre elfejeltjük az iskolát? A szakdolgozatom során a felnőttek tanulásáról, motivációjáról, a lemorzsolódásról, (megismerjük az ehhez vezető utat és a megelőzését is) mint a felnőttképzés fontos tényezőjéről is említést teszek.  A szakirodalmi áttekintés során szó esik még, a gondolkodásról, valamint ezek összetevőiről: a figyelemről, az emlékezésről, és az érdeklődésről. Vizsgálatom során, felnőtteket kérdezve jutottam arra következtetésre, hogy a felnőttkori tanulásra van igény, méghozzá idősebb korban is. A kutatás során megismerkedünk a felnőttek igényével a tanulásról, az időbeosztásukról, a tanulási nehézségekről, az áldozatokkal amelyeket a tanulásuk érdekében hoznak. A 2020-ban megjelent világjárvány okozta nehézségeket is vizsgálom a kutatásom során, vagyis milyen hatása van a szakmai gyakorlati oktatásra, mind a tanárok, mind pedig a tanulók részéről.