A fenntartható divat és a digitális forradalom kapcsolata

Elmentve itt :
Bibliográfiai részletek
Szerző: Kovács Kincső
További közreműködők: Papp dr. Vanda
Dokumentumtípus: Diplomadolgozat
Kulcsszavak:digitalizáció
fast fashion
fenntartható divat
fenntarthatóság
fogyasztói magatartás
Online Access:http://dolgozattar.uni-bge.hu/36969

MARC

LEADER 00000nta a2200000 i 4500
001 dolg36969
005 20210922092419.0
008 210922suuuu hu om 000 hun d
040 |a BGE Dolgozattár Repozitórium  |b hun 
041 |a hu 
100 1 |a Kovács Kincső 
245 1 2 |a A fenntartható divat és a digitális forradalom kapcsolata  |c Kovács Kincső  |h [elektronikus dokumentum] 
520 3 |a A szakdolgozat célja a fenntarthatóságot, ezen belül a fenntartható divatot vizsgálni és a COVID-19 hatása a digitalizáció fejlődésére, környezetre gyakorolt hatása. A divatipar túltermelése is nagy terhet ró a környezetre. A COVID-19 a gyártói és vásárlói magatartást változásra kényszerítette. Kommunikációs kihívás megmenteni a Földet, amelyhez a gyártói és fogyasztói magatartás megváltoztatására van szükség.A fogyasztói szokások adják a fenntarthatóság alapját, amely nagyban függ a szabályozástól és az egyéntől is. A fenntarthatóság három ismérve a környezet, a gazdaság, és a társadalom.Az ENSZ-nek 193 tagállama megtárgyalta a célokat 17 pontban, amelyet egyhangúlag mindenki elfogadott (Sustainable Development Goals, SDG-k). Ez nagy siker a fenntartható célok előre haladásának, megállapították, hogy 2030-ra a fejlődésnek egységesnek kell lenni. Minden országnak feladata van abban, hogy a szegénység, egyenlőtlenség felszámolására és klímaváltozás lassítására 2030-ig kialakítson egy keretrendszert a fenntartható fejlődésre.A fenntartható divat fogalma kettő ellentmondásos szóból tevődik össze. Míg a fenntarthatóság egy hosszútávot jelez a jövőre nézve, addig a divat egy gyorsan változó mindig újat produkáló fogalom. Ezt a kettő fogalmat kell úgy alkalmazni, hogy a fenntartható divat megvalósuljon. A nagy mennyiségű ruhaipart a gyors és sok divatáru forgalmazását a fast fashion hosszú évek óta szolgálja. Az óriási fejlődés eredménye, hogy minden területen a világban, így hazánkban is a nagy mértékű tömeggyártáshoz érkezett el a divatipar.A jövő mindenki számára a divatiparban a körforgásos, fenntartható irányzat, amely kibővül további lehetőséggel a jövő próbafülkéjével. A COVID-19 által előidézett óriási változás az emberek egy részének nagyon nagy bajt hozott, de meg kell állapítani, hogy a gazdaság óriásit változott ez idő alatt, amely előidézte a digitális forradalmat. 
695 |a digitalizáció 
695 |a fast fashion 
695 |a fenntartható divat 
695 |a fenntarthatóság 
695 |a fogyasztói magatartás 
700 1 |a Papp dr. Vanda  |e ths 
856 4 0 |u http://dolgozattar.uni-bge.hu/36969/1/A%20fenntarthat%C3%B3%20divat%20%C3%A9s%20a%20digit%C3%A1lis%20forradalom%20kapcsolata.pdf  |z Dokumentum-elérés