Felhasználók által létrehozott tartalmak hatásai a hazai Y és Z generáció utazási döntéseire

Elmentve itt :
Bibliográfiai részletek
Szerző: László Evelin
További közreműködők: Kovács Edina
Dokumentumtípus: Diplomadolgozat
Kulcsszavak:attrakciók látogatása
felhasználók által létrehozott tartalmak
fogyasztói magatartás
információgyűjtés
közösségi média
szabadidős utazások
turizmus
UGC
utazási szokások
Y generáció
Z generáció
Online Access:http://dolgozattar.uni-bge.hu/36978
Leíró adatok
Kivonat:A dolgozat a hazai Y és Z generációk utazási szokásait, turisztikai fogyasztói magatartását kívánta vizsgálni, különös tekintettel a felhasználók által létrehozott tartalmak látogatási szándékra gyakorolt hatására. A kutatás során a két generáció információforrásait és információkeresési szokásait hasonlítottam össze. A kutatást kvantitatív módszerrel, online kérdőív segítségével végeztem el, célzottan a közösségi médiát használó Y és Z generáció tagjai között. A kutatás eredményeképpen elmondható, hogy e tartalmak jelentősen hatnak mindkét generációra, de az ismerősök és barátok ajánlásai még mindig vezető szerepet töltenek be az utazási döntések meghozatala során. A vizsgált generációk szokásai sokban hasonlítanak, de némi eltérést is mutatnak a preferált információforrások tekintetében.