Magyarországi építőipari telephelyek színvonalának emelése

Elmentve itt :
Bibliográfiai részletek
Szerző: Bábik Tamás
További közreműködők: Hua Nam Son
Nyulak Ádám
Dokumentumtípus: Diplomadolgozat
Kulcsszavak:emberi erőforrás menedzsment
logisztikai controlling
minőség
szabályok
vevőkapcsolat
Online Access:http://dolgozattar.uni-bge.hu/37091

MARC

LEADER 00000nta a2200000 i 4500
001 dolg37091
005 20210922095736.0
008 210922suuuu hu om 000 hun d
040 |a BGE Dolgozattár Repozitórium  |b hun 
041 |a hu 
100 1 |a Bábik Tamás 
245 1 0 |a Magyarországi építőipari telephelyek színvonalának emelése  |c Bábik Tamás  |h [elektronikus dokumentum] 
520 3 |a Szakdolgozatomban olyan mikro-, kis-, és középvállalkozásokkal foglalkozom, amelyek az építőipari ágazatban található különböző építésekhez használatos alapanyagokat, szolgáltatásokat biztosító telephelyek működtetésével foglalkoznak. Az egyes üzleti, logisztikai folyamatokra van helyezve a hangsúly, olyan formában, hogy a jelenleg felmerülő problémákat az egységesítés, szabványosítás oldalról közelíti meg. Először bemutatom általánosságban a telephelyeket, piacot, amelynek részesei, ismertetek két aktuális, fontos mozgató erőt az ágazatban, majd a szabványosítást mutatom be, ennek során beszélek annak történelméről, jelenlegi helyzetéről nemzetközileg, ezután a hazánkban található szabványosító metódusokat is ismertetem, majd két fontos, az egységesítéssel kapcsolatos példát is megemlítek, melyek fontos szerepet töltenek mindenki életében, közvetlenül vagy közvetve. Végezetül pedig a lehetséges gyakorlati megvalósításokat tárgyalom. Másodszor a színvonal emelésének metódusáról írok, itt öt rétegbe lehet foglalni a telephelyeken történő folyamatokat, ezek a lesznek a minőségirányítási réteg, logisztikai réteg, emberi erőforrás réteg, vevőkiszolgálási réteg, és az informatikai réteg. A minőségirányítási réteg esetében először a MIR kerül bemutatásra, és ezt hogyan lehet alkalmazni egy telephelyen, és hogy hogyan kell kezelni a felmerülő kockázatokat. A logisztikai réteg foglalkozik a telephely fizikai kivitelezésével, azaz logisztikai aspektusból, a különböző raktári és üzleti területek hogyan helyezkedjenek el, majd javaslatot teszek, hogy mi legyen a menete a telephely kivitelezésének. A vevőkiszolgálás rétege foglalkozik az üzlet vevői oldalával, azaz, hogy milyen eszközök állnak rendelkezésre az vevők megtartására. Végezetül pedig az informatikai rendszerekkel foglalkozom és javaslatot teszek, hogy milyen szolgáltatásokat célszerű igénybe venni a mikro-, kis- és középvállalkozások számára. 
695 |a emberi erőforrás menedzsment 
695 |a logisztikai controlling 
695 |a minőség 
695 |a szabályok 
695 |a vevőkapcsolat 
700 1 |a Hua Nam Son  |e ths 
700 1 |a Nyulak Ádám  |e ths 
856 4 0 |u http://dolgozattar.uni-bge.hu/37091/1/szakdolgozat_B%C3%A1bik_Tam%C3%A1s_Q7CP0B.pdf  |z Dokumentum-elérés 
856 4 0 |u http://dolgozattar.uni-bge.hu/37091/2/BA_O_B%C3%A1bik_Tam%C3%A1s.pdf  |z Dokumentum-elérés