Középiskolától a pénzügyi önállóság felé
Saved in:
Main Author: | |
---|---|
Other Authors: | |
Format: | Thesis |
Kulcsszavak: | család gazdasági ismeretek környezettudatosság oktatás pénzügyi döntések |
Online Access: | http://dolgozattar.uni-bge.hu/37147 |
Abstract: | Jelen dolgozatomban azt mutattam be, hogy Magyarországon a középfokú oktatásban résztvevő diákok milyen szintű gazdasági képzéssel találkozhatnak és valójában milyennel találkoznak. Megvizsgáltam, hogy az a tudás, amivel a diákok megismerkednek, elegendő-e ahhoz, hogy a jelenlegi generáció felnőve egy tudatos, magabiztos fogyasztóvá váljon, vagy esetleg szükséges-e valamilyen módosítást szorgalmazni. Továbbá kutatásom tartalmát képezte az is, hogy a jelenlegi Z generáció igényli-e az alaposabb gazdasági tudás elsajátítását, vagy nem. Mit gondolnak jelenlegi fogyasztásukról, mennyire játszik szerepet a tudatosság, takarékosság. Kutatási kérdésem a következő volt: A középfokú oktatásban résztvevő diákok gazdasági képzése nem olyan szintű, hogy felkészítse őket a felnőtt léttel járó tudatos pénzügyi gondolkodásra. Feltevésem beigazolódott. Annak ellenére, hogy a diákok találkoznak a különböző tantárgyak anyagaiban gazdasági/pénzügyi példákkal, ismeretekkel, azok mégsem olyan szintűek, illetve nem naprakészek, ezáltal nem járulnak hozzá nagy mértékben a tanulók gazdasági tudásához. Önértékelésük alapján is ez igazolódott be. Nagyon pozitívnak vélem, hogy a gyerekek nagy része otthon belelát szüleinek pénzügyi döntéseibe, hogy beszélgetnek gazdasági témákról, amik mind elősegítik azt, hogy gyermekük könnyebben megállja a helyét az önálló életben. Azonban azt gondolom ez nem csak a családi háttéren kellene, hogy múljon. Az oktatási rendszert úgy kell felépíteni – már az általános iskolától kezdve -, hogy biztos alapot nyújtson a magyar diákoknak egy tudatos, sikeres élet megéléséhez. |
---|