Felelős vállalatirányítás megjelenési formái a vállalkozásoknál

Elmentve itt :
Bibliográfiai részletek
Szerző: Csamangó Zsolt Sándor
További közreműködők: Borka János
Győri Dr. Zsuzsanna
Dokumentumtípus: Diplomadolgozat
Kulcsszavak:corporate social responsibility
CSR
employer branding
felelős vállalat
marketingkommunikáció
PR
társadalmi felelősségvállalás
Online Access:http://dolgozattar.uni-bge.hu/37199

MARC

LEADER 00000nta a2200000 i 4500
001 dolg37199
005 20210922100210.0
008 210922suuuu hu om 000 hun d
040 |a BGE Dolgozattár Repozitórium  |b hun 
041 |a hu 
100 1 |a Csamangó Zsolt Sándor 
245 1 0 |a Felelős vállalatirányítás megjelenési formái a vállalkozásoknál  |c Csamangó Zsolt Sándor  |h [elektronikus dokumentum] 
520 3 |a A szakdolgozat a vállalati társadalmi felelősségvállalás (CSR) szerepét vizsgálja, miközben fel kívánja tárni azt, hogy a társadalmi értékeknek való megfelelés valóban releváns eszköze-e a gazdálkodó szervezeteknek a versenytársaktól való megkülönböztetésre és a fogyasztók, azon belül is a munkavállaók és a potenciális alkalmazottak véleményformálására. A tanulmány rögzíti, hogy a vállalati felelősségvállalás egyre nagyobb figyelmet kap a közvélemény és az egyes gazdasági szektorok szereplőinek a körében is, a vállalatok pedig egyre gyakrabban beépítik a költségvetéseikbe is.  A szakdolgozat feltárja azokat a kapcsolódó kutatásokat és szakirodalmakat, amelyek jelentős hatással voltak a CSR területének vizsgálására, alakulására. Kiemeli a marketingkommunikációban, azon belül is a PR-ban és az employer brandingben betöltött szerepét. A tanulmány saját primer kutatási anyagának célja, hogy átfogó képet adjon a vállalatok társadalmi felelősségvállalásának fontosságáról, közben pedig felhívja a figyelmet arra, hogy mind a mai napig számos nagyvállalat becsüli le a CSR szerepét a vállalati imázsformálásban, a külső és belső kommunikáció eredményességében.  A szakdolgozat primer kutatásának legfontosabb megállapítása, hogy az álláskeresők a külföldiekhez képest kevésbé tudatosak, 31 százalékuk semmilyen szinten nem tájékozódik az állást meghirdető vállalatról a pályázati szakaszt megelőzően. A 69 százalék ugyan utánanéz a vállalkozásnak, ám elsősorban működési területére, lokációjára, partnereire kíváncsi, a társadalmi felelősségvállalás ebben a tekintetben nem élvez prioritást. Ugyanakkor a fogyasztók pozitív tulajdonságokat is hozzárendelnek azokhoz a vállalatokhoz, akik nagy figyelmet fordítanak a CSR-ra: jobb munkakörülményeket, pozitív hangulatot, rugalmasságot társítanak hozzájuk, ugyanakkor magasabb bérezést, vagy jobb anyagi körülményeket nem feltételeznek.  A szakdolgozat javasolja, hogy a vállalatok három pillér mentén építsék ki CSR stratégiájukat: ISO-minősítésekkel, a vállalati elvekkel és értékrendekkel, valamint a jótékonysági akciókkal. Megállapítja azt is, hogy a társadalmi felelősségvállalás hosszú távú stratégiába történő beépítése minden vállalat számára ajánlott, tekintettel arra, hogy ennek eredményei már rövidtávon is egyértelművé válhatnak a szervezetek számára. Kulcsszavak: Társadalmi felelősségvállalás, felelős vállalat, CSR, Corporate social responsibility  Legfontosabb források: 1.     Nafi (2018): Benefits of CSR, https://www.transparenthands.org/what-are-benefits-of-corporate-social-responsibility-csr-towards-society/, letöltve: 2021.01.27 2.     Angyal (2005): Vállalati felelősség, mint érték, Vezetéstudomány, XXXVI. évfolyam, 2005, 1. szám, p.2-12. 3.     Carroll (2008): A History of Corporate Social Responsibility: Concepts and Practices, In: The Oxford Handbook of Corporate Social Responsibility, pp.19 - 46, Oxford University Press, Oxford 
695 |a corporate social responsibility 
695 |a CSR 
695 |a employer branding 
695 |a felelős vállalat 
695 |a marketingkommunikáció 
695 |a PR 
695 |a társadalmi felelősségvállalás 
700 1 |a Borka János  |e ths 
700 1 |a Győri Dr. Zsuzsanna  |e ths 
856 4 0 |u http://dolgozattar.uni-bge.hu/37199/1/Csamang%C3%B3%20Zsolt%20S%C3%A1ndor%20DQJWEJ%20szakdolgozat.pdf  |z Dokumentum-elérés 
856 4 0 |u http://dolgozattar.uni-bge.hu/37199/2/SZTK_TO_Csamang%C3%B3_Zsolt_S%C3%A1ndor.pdf  |z Dokumentum-elérés