Az Y és Z generációk a munkaerőpiacon. Munkavállalói attitűdök vizsgálata a különböző generációk esetében pl. XYZ

Elmentve itt :
Bibliográfiai részletek
Szerző: Markó Adrienn
További közreműködők: Faragóné Lepp Katalin
Kraus-Alves Hajnalka
Dokumentumtípus: Diplomadolgozat
Kulcsszavak:attitűd (tartós beállítódás; értékelő viszonyulás)
generációk
munkaerőpiac
munkavállaló
Y generáció
Z generáció
Online Access:http://dolgozattar.uni-bge.hu/37265

MARC

LEADER 00000nta a2200000 i 4500
001 dolg37265
005 20210922100452.0
008 210922suuuu hu om 000 hun d
040 |a BGE Dolgozattár Repozitórium  |b hun 
041 |a hu 
100 1 |a Markó Adrienn 
245 1 3 |a Az Y és Z generációk a munkaerőpiacon. Munkavállalói attitűdök vizsgálata a különböző generációk esetében pl.  |b XYZ  |c Markó Adrienn  |h [elektronikus dokumentum] 
520 3 |a A szakdolgozatom témájának a különböző generációk munkavállalói attitűdjének vizsgálatát választottam. Dolgozatban bemutattam a jelenleg fennálló hat generációt. Részletesen foglalkoztam az X, Y és Z generáció általános bemutatásával, saját tapasztalatok megfogalmazásával és szakirodalmi áttekintés segítségével egyaránt. Napjainkban a munkaerőpiacon több generáció is jelen van és ezért a dolgozatomba kitértem arra is, hogy a jelenlegi járványhelyzet hatására csökkentek a rendelkezésre álló munkahelyek. A munkaerőpiaci generációk közül én kiragadtam az Y és Z generációt, amelyeknél írtam a generációkra jellemző álláskeresési szokásokról és álláskeresési lehetőségekről napjainkban. Kifejtettem, miért jó a munkáltatónak és a munkavállalónak egyaránt, ha az újonnan nyílt pozíciókra a már meglévő munkavállaló ajánl be egy ismerőst. Bemutattam, hogyan épül fel a megfelelő önéletrajz, és azt is, hogy a motivációs levél miként lehet hasznos számunkra az álláskeresés során. Ez után írtam arról, hogy a munkavállalói attitűd fontos minden vállalat életében. A munkavállalók munkához való hozzáállása a vállalatok számára különösen fontos, hiszen egy elégedett munkavállaló minőségi munkát fog kiadni a kezei közül és az ismerőseinek is jó színben fogja feltüntetni azt a vállalatot, ahol jelenleg dolgozik. A munkavállalók viselkedését a munkájuk során rengeteg tényező befolyásolja, mint például a munkakörnyezet vagy az extra juttatások. Ebben a fejezetben írtam arról is, hogy melyek az általam fontosnak vélt motivációs tényezők, amelyek hatással vannak a munkavállalók viselkedésére. Bemutattam, hogy a különböző korosztályokat eltérő tényezők befolyásolják a munkavégzésük során, ezért a vállalatok számára elengedhetetlen, hogy igazodjanak a különböző generációk igényeihez. A dolgozatom utolsó fejezetében röviden bemutattam az általan végzett empirikus kutatást és a kérdőívben kapott válaszokat elemeztem. A kérdőív elkészítésekor Google Forms rendszert használtam. A kérdőívben a kitöltés anonim módon történt, és a kérdőív kitöltői az X, Y és Z generációs munkavállalók voltak. A dolgozat során két feltételezésem volt. Az első hipotézisem, hogy előny, ha több generáció dolgozik együtt egy munkahelyen azonban a generációk egységes motiválása kihívást jelent a vállalatok számára. A hipotézisemet a kapott válaszok alapján elfogadtam, hiszen a kitöltések alapján elmondható, hogy az említett három generáció ideális munkahellyel kapcsolatos legfontosabb elvárásai különbözőek voltak. Egy tényező volt, amely minden generációnál a legfontosabb helyek egyikén végzett ez pedig a versenyképes jövedelem volt. A második hipotézisem, hogy előny, ha több generáció dolgozik együtt egy munkahelyen azonban a generációk egységes motiválása kihívást jelent a vállalatok számára. A hipotézisemet elfogadtam, mert a kérdőívben kapott válaszoknál mindhárom generációtól azt az eredményt kaptam, hogy a fiatalabb és az idősebb korosztállyal is könnyen megtalálják a közös hangot a munka során. Egybehangzó választ adott mindhárom generáció arra is, hogy nem csak a saját korosztályukkal tudnak jól együtt dolgozni, hanem másik korosztályokkal is. Azt gondolom, hogy az idősebb generáció által elsajátított gyakorlati tudás és tapasztalat elengedhetetlen része egy sikeres vállalatnak. 
695 |a attitűd (tartós beállítódás; értékelő viszonyulás) 
695 |a generációk 
695 |a munkaerőpiac 
695 |a munkavállaló 
695 |a Y generáció 
695 |a Z generáció 
700 1 |a Faragóné Lepp Katalin  |e ths 
700 1 |a Kraus-Alves Hajnalka  |e ths 
856 4 0 |u http://dolgozattar.uni-bge.hu/37265/1/Szakdolgozat_Mark%C3%B3_Adrienn_v2.pdf  |z Dokumentum-elérés 
856 4 0 |u http://dolgozattar.uni-bge.hu/37265/2/BA_O_Mark%C3%B3_Adrienn.pdf  |z Dokumentum-elérés