A nem anyagi jellegű ösztönzők és az otthoni munkavégzés megítélése az X, Y és Z generáció körében

Saved in:
Bibliographic Details
Main Author: Bezzegh Ildikó Eszter
Other Authors: Faragóné Lepp Katalin
Soltész-Koczka Alíz
Format: Thesis
Kulcsszavak:CSR
emberi erőforrás - munkaerő
motiváció
munkaerőpiac
ösztönzés
Online Access:http://dolgozattar.uni-bge.hu/37456

MARC

LEADER 00000nta a2200000 i 4500
001 dolg37456
005 20210922101252.0
008 210922suuuu hu om 000 hun d
040 |a BGE Dolgozattár Repozitórium  |b hun 
041 |a hu 
100 1 |a Bezzegh Ildikó Eszter 
245 1 2 |a A nem anyagi jellegű ösztönzők és az otthoni munkavégzés megítélése az X, Y és Z generáció körében  |c Bezzegh Ildikó Eszter  |h [elektronikus dokumentum] 
520 3 |a Szakdolgozatom középpontjában az X, Y és a Z generáció munkavállalási attitűdje, munkavégzési szokásaik állnak. Kutatási kérdéseimben arra kerestem a választ, hogy mik a különböző generációk munkahelyi motivációi, valamint hogyan vélekednek az anyagi és nem anyagi jellegű ösztönzőkről, továbbá az otthoni munkavégzés lehetőségéről. Szakdolgozatom első részében bemutattam a ma munkaerőpiacon jelenlévő X, Y és Z generáció általános jellemzőit, a technológiai fejlődéshez és a digitalizációhoz való viszonyukat, valamint a munkaerőpiacon betöltött szerepüket. Ezután felsorakoztattam a motiváció folyamat-és tartalomelméleteit, majd kitértem a 21. századi munkaerőpiac sajátosságaira, a munkáltatói márka kiépítésének fontosságára, valamint a Covid-19 járvány okozta megváltozott munkavégzésre. Kérdőívem a feldolgozott szakirodalmak mentén építettem fel, amelyben választ kaptam a kutatási kérdéseimre, a válaszok alapján pedig el tudtam végezni a hipotézisvizsgálatot. A kutatásom megkezdése előtt két hipotézist állítottam fel. Az első hipotézisem szerint, a munkahely kiválasztásakor nem csak az anyagi juttatásokat helyezik előnybe a munkavállalók, sokkal inkább fontosabbak lettek a nem anyagi jellegű ösztönzők. Ezen hipotézisem igaznak bizonyult, mivel a kitöltők szerint, elsősorban a jó munkahelyi légkör, valamint a megfelelő időbeosztás élvez prioritást motiváció szempontjából, továbbá meghatározó ösztönzőnek gondolják az elismerést, a dícséretet a jól végzett munkáért, míg például a béren kívüli juttatások motiválják legkevésbé a munkavállalókat. A második hipotézisem, ami szerint az otthoni munkavégzés nagy népszerűségnek örvend, valamint, hogy a fiatalabb generációk a járványhelyzet után is élnének a lehetőséggel szintén igazolódott, hiszen a Z generációs kitöltőim közel 2/3-a választaná a későbbiekben az otthoni munkavégzést, de az Y generáció tagjainak is közel fele használná ki a pandémiás helyzet után is a home office nyújtotta lehetőségeket. 
695 |a CSR 
695 |a emberi erőforrás - munkaerő 
695 |a motiváció 
695 |a munkaerőpiac 
695 |a ösztönzés 
700 1 |a Faragóné Lepp Katalin  |e ths 
700 1 |a Soltész-Koczka Alíz  |e ths 
856 4 0 |u http://dolgozattar.uni-bge.hu/37456/1/Bezzegh_Ildik%C3%B3_Eszter_VMSCLT_szakdolgozat_.pdf  |z Dokumentum-elérés 
856 4 0 |u http://dolgozattar.uni-bge.hu/37456/2/BA_O_Bezzegh_Ildik%C3%B3_Eszter.pdf  |z Dokumentum-elérés