A reklámiparban alkalmazott pszichológiai kutatások

Elmentve itt :
Bibliográfiai részletek
Szerző: Hegedüs Bianka Júlia
További közreműködők: Kovács Nóra
Zelena Dr. András
Dokumentumtípus: Diplomadolgozat
Kulcsszavak:figyelem
fluimucil
memória
Neuromarketing
pszichológia
reklámpszichológia
Online Access:http://dolgozattar.uni-bge.hu/37511
Leíró adatok
Kivonat:A reklámozás, mint cselekvés története az ókorban jelent meg, holott a marketing, mint tudományág csak jóval később alakult ki. Ennek oka, hogy már az ókorban is érezték a fontosságát, a szerepét a gazdaságban, hogy a segítségével könnyebben eladhatóvá válik egy adott termék. Legfőbb célja a vásárlásra való ösztönzés, így a kapitalizmusban éli igazán a virágkorát. A marketingeszközök fejlődése mellett a pszichológia területén is folyamatosan folynak kutatások, amelyek által újabb és újabb megállapításokra tehetünk szert, amelyeket összekapcsolva rendkívüli módon növelhetjük egy-egy reklám hatékonyságát. A szakdolgozatomban azokat a legfontosabb pszichológia kutatások során megszerzett ismereteket szeretném bemutatni, amelyek a leginkább formálták a történelem során a reklámokat. Ahhoz, hogy kellő képpen megértsük, hogy mely reklámok lesznek eredményesek, melyekre fognak akár 10-20 évvel később is emlékezni az emberek, ismernünk kell a legalapvetőbb működését az emberi agynak, hogy miként dolgozza fel és raktározza el a külvilágból érkező információkat. Fontos ezeken az alapvető megállapításokon kívül az is, hogy ezekkel az eredményekkel mit tud kezdeni a reklámszakma, miként tudja hasznosítani a gyakorlatban, ezen kérdések mentén fog felépülni a szakdolgozatom.