A FINO-FOOD Kft. piacra lépése a vegán termékportfólióval

Elmentve itt :
Bibliográfiai részletek
Szerző: Szommer Gábor
További közreműködők: Andrási Dr. Gábor
Máté Dr. Zoltán
Dokumentumtípus: Diplomadolgozat
Kulcsszavak:élelmiszer feldolgozás
marketing
piaci bevezetés
piackutatás
portfólió
Online Access:http://dolgozattar.uni-bge.hu/37542
Leíró adatok
Kivonat:Fő célja a kutatásnak: Eldönteni, hogy érdemes-e egy tejfeldolgozónak a vegán piacra belépniA mondanivaló: Megvizsgálni a konkurenciát, feltérképezni saját lehetőségeinket és a megoldási optimumot megtalálni.Kutatási módszertanok: kvalitatív és kvantitatív kutatások és azok eredményeinek értékelés, lefordítása a vállalkozásra.A konklúzió: A Fino-Food Kft. a nemzetközi fogyasztási szokások változásait és élelmiszeripari trendjeit nyomon követve, saját és ágazati kutatásai eredményeivel megerősítve meghozta a döntést, hogy elkötelezetten innovatív élelmiszerfeldolgozóként belép a vegán tejtermék helyettesítők piacára. A rendelkezésekre álló erőforrások optimalizálása és a kockázatok csökkentése érdekében két lépésre bontotta a piaci bevezetést. Az első körben 5 cikkel ( sajt, túró, tejföl helyettesítők ) lép be a kategóriába, majd ennek a sikerét felülvizsgálva 2021. második felében dönt a legnagyobb forgalmú, de számára legjelentősebb invesztíciót igénylő termékcsoportokba ( növényi italok, növényi tejszín helyettesítő ), ill. az egyéb niche kategóriákba történő belépésről. Az új kategória jelentősen javíthatja a vállalkozás jövedelmezőségét hosszútávon és addicionális hatásként a diverzifikáltabb csatorna építési törekvéseket és export piaci növekedési ambícióit is támogatja. A kutatások a kialakult designt a vezető márkák közé sorolták.