"Társasmédia-elnökség" A politikai kommunikációs stratégiák változásai Barack Obama 2008-as és Donald Trump 2016-os elnökválasztási kampányán keresztül

Saved in:
Bibliographic Details
Main Author: Szeidl Orsolya
Other Authors: Almássy Ábel
Bajomi-Lázár Dr. Péter
Format: Thesis
Kulcsszavak:Barack Obama
Donald Trump
kampánykommunikáció
politikai kommunikáció
populizmus
társasmédia
Online Access:http://dolgozattar.uni-bge.hu/37561

MARC

LEADER 00000nta a2200000 i 4500
001 dolg37561
005 20221006091044.0
008 210923suuuu hu om 000 hun d
040 |a BGE Dolgozattár Repozitórium  |b hun 
041 |a hu 
100 1 |a Szeidl Orsolya 
245 1 0 |a "Társasmédia-elnökség"  |b A politikai kommunikációs stratégiák változásai Barack Obama 2008-as és Donald Trump 2016-os elnökválasztási kampányán keresztül  |c Szeidl Orsolya  |h [elektronikus dokumentum] 
520 3 |a Szakdolgozatom arra tesz kísérletet, hogy az „új médiát”, mint politikai kommunikációs eszközt, és mint kampánykommunikációs stratégiát tekintse át, Barack Obama 2008-as és Donald Trump 2016-os elnökválasztási kampányán keresztül. A két egykori elnökjelölt online-médiatérben folytatott tevékenységét és kommunikációs napirendjét a dolgozat az általuk alkalmazott egyes kommunikációs trendek – elsősorban a politikai perszonalizáció, a márkaépítés, és a politainment  – vonatkozásában, valamint alapértékeik és -nézeteik, fő üzenetük, és retorikai sajátosságaik és jellemvonásaik mentén igyekszik feltárni.  A „figyelemalapú politika” és az „amerikai kivételesség” fogalomkörén túl középpontba kerül a modern politikai légkörben egyre dominánsabbá váló „populizmus” jelensége, valamint az „identitás” és az „egység” politikai kommunikációban betöltött – jelöltenként eltérő – szerepe. Donald Trump kampánya és elnöki beszéde lényegében alakította át a politikai kommunikáció normáit, azonban ez az átalakulás inkább használatbeli, mintsem eszközbeli szempontból mondható innovatívnak. Ezekre a változásokra és hasonlóságokra a két „társasmédia-elnök” (a demokrata párti Obama és az őt követő, republikánus párti Trump) kommunikációs stratégiáinak összehasonlításával és elemzésével szeretnék rámutatni. 
695 |a Barack Obama 
695 |a Donald Trump 
695 |a kampánykommunikáció 
695 |a politikai kommunikáció 
695 |a populizmus 
695 |a társasmédia 
700 1 |a Almássy Ábel  |e ths 
700 1 |a Bajomi-Lázár Dr. Péter  |e ths 
856 4 0 |u http://dolgozattar.uni-bge.hu/37561/1/Szakdolgozat_Szeidl%20Orsolya.pdf  |z Dokumentum-elérés