Magán- Egészségügyi szolgáltatók versenytárselemzése

Saved in:
Bibliographic Details
Main Author: Kovács Stella Andrea
Other Authors: Oravecz Titanilla Éva
Format: Thesis
Kulcsszavak:ábraelemzés
diagramok
hirdetések
piackutatás
táblázat
versenytársfigyelés
Online Access:http://dolgozattar.uni-bge.hu/37599
Description
Abstract:Záródolgozatom témaválasztása során fontosnak tartottam, hogy egy olyan szakterületet járjak körbe, mely közel állt hozzám tanulmányaim során. Számos tantárgy és téma érdekelt, azonban a végső választásom a piackutatásra esett. A dolgozatom során a szakmai gyakorlati helyemhez, a Doktor24-hez kapcsolódva egy versenytárselemzést fogok bemutatni, mely folyamán feltérképezem a cég versenytársait. A témaválasztásomat a gyakorlati idő alatt kapott egyik feladatom ihlette meg, mivel a cégnek szüksége volt egy versenytárselemzésre ahhoz, hogy fel tudják térképezni, jelenleg hol helyezkednek el a piacon. Hazánkban számos magán- egészségügyi klinika üzemel, ezekből válogatták ki cégen belül a Top10 klinikát –akiket elemezni kellett- a cég azon dolgozói, akik már megfordultak valamennyi magán- egészségügyi szolgáltatónál, mint alkalmazott. Az elemzés során főként a Social felületek használata volt a fő kérdés, illetve, hogy bizonyos szolgáltatások esetében, hol található hasonlóság, ki mennyiért kínálja, valamint hogyan kommunikál róla. Az összes rendelkezésemre álló információ szekunder adat volt, amik kereséssel bárki számára elérhetőek. A záródolgozat során a legnagyobb riválisokat fogom elemezni, beleértve a vállalatot is, ahol gyakorlatomat végeztem. Ezek a következők: Doktor24, Medicover, Affidea Magyarország, Wáberer Medical, és a Budai Egészségközpont. A dolgozatban be fogom mutatni az említett cégeket, elemzem Social felületeiket – Facebook, Instagram, Linkedin, YouTube – összehasonlítom pénzügyi adataikat, melyeket a ceginformacio.hu weboldalon tettek közzé, valamint elemzem, hogy a klinikák hogyan használják a B2C marketinget. A cégnél folytatott elemzés és a záródolgozatom kutatása között az a különbség, hogy nem fogok kitérni az összes szolgáltatásra, valamint ezek árára. Egy-egy vizsgálat típus azonban előfordul, mint szemléltetés. Fontosnak tartom, hogy elemezzem a dolgozatom során a CSR-t, valamint, hogy az egészségügyi szolgáltatók tevékenységében milyen formában van jelen a társadalmi felelősségvállalás. Ezek mellett egy kvalitatív kutatást is készítek, mely során a marketing igazgatónak teszek fel négy kérdést, hogy mélyebb betekintést nyerhessek abba, hogy a vezető hogyan látja a cég platformjait és a közösségi média felületeken való megjelenési stratégiáját. Dolgozatom célja tehát a fent említett öt magán- egészségügyi szolgáltató versenytárselemzése, ebből következtetések levonása és vállalkozás számára, a gyakorlatban is hasznosítható javaslatok megfogalmazása.