Az Apple sikeressége avagy a nagy Apple leleplezés

Elmentve itt :
Bibliográfiai részletek
Szerző: Lengyel Fruzsina
További közreműködők: Bancsik György
Totth Dr. Gedeon
Dokumentumtípus: Diplomadolgozat
Kulcsszavak:Apple
cég
marketing
Sikeresség
Steve Jobs
Online Access:http://dolgozattar.uni-bge.hu/37610
Leíró adatok
Kivonat:Dolgozatomban korunk legsikeresebb elektronikai eszközöket gyártó vállalatát, az Apple-t vizsgálom marketingstratégiai szempontból. A rohamos technikai fejlődés, mára a piaci szegmensben komoly versenyhelyzetet alakított ki. A cégek kétségbeesett törekvéseket tesznek a fogyasztók igényeinek kielégítésére. A kompetens fogyasztók megszólítására a vállalatok heterogén eszközöket applikálnak. Az Apple Inc. évtizedek óta prosperál. Kutatásomban ennek okait tárom fel. Hipotézisem alapján a kaliforniai székhelyű óriásvállalat sikeressége nem csupán a jó reklámokban rejlik. Ennek igazolására vagy cáfolatára kutatási módszerem alapjául a primer és szekunder adatgyűjtési módszereket választottam. Ahhoz, hogy a fogyasztó személyek álláspontját, attitűdjét, vásárlásnál relevánsnak vélt aspektusait megismerjem a kérdőíves kutatást tekintettem a legjobb módszernek. Szekunder forrásként számos szakirodalmat, szakcikkeket, valamint a cég alapítójának Steve Jobs-nak az életrajzi könyvét vettem alapul. Ami a dolgozatom strukturális felépítését illeti, az első nagy részben azt vizsgálom, hogy a mai értelemben vett számítástechnikai korszak milyen átalakulásokon ment keresztül. Majd ezután az Apple Inc. megalakulásával, tevékenységeivel, marketingstratégiájával kapcsolatos információkat gyűjtöm össze. Ezen kívül bemutatom és elemzem egy-két nagysikerű kampányát is. Végül pedig összegzem a kvantitatív kutatási módszerem eredményeit és bizonyítom hipotézisem helytállóságát. A célom, hogy a dolgozat végére a felmerülő összes kérdésre választ adhassak és egy komplex képet alakítsak ki az Apple sikerességének magyarázatára az olvasó fejében.