A hitelességfókusz avagy a hitelesség alakulása napjainkban

Elmentve itt :
Bibliográfiai részletek
Szerző: Kowalski Boglárka
További közreműködők: Totth Dr. Gedeon
Dokumentumtípus: Diplomadolgozat
Kulcsszavak:fogyasztói csoportok
hitelesség
marketing
online értékesítés
pszichológia
Online Access:http://dolgozattar.uni-bge.hu/37620

MARC

LEADER 00000nta a2200000 i 4500
001 dolg37620
005 20210923105512.0
008 210923suuuu hu om 000 hun d
040 |a BGE Dolgozattár Repozitórium  |b hun 
041 |a hu 
100 1 |a Kowalski Boglárka 
245 1 2 |a A hitelességfókusz avagy a hitelesség alakulása napjainkban  |c Kowalski Boglárka  |h [elektronikus dokumentum] 
520 3 |a Napjaink aktív része az információcsere, információkat adunk s kapunk, feldolgozunk, továbbítunk. Információcsatornák megszámlálhatatlan mennyisége vesz körül minket, még ha ez nem is feltétlenül tudatosan történik. A marketingkampányok rohamos terjedése beágyazza magát tudatalattinkba. Vegyük például a metró mozgólépcsőjén lévő időzést  mikor észre sem vesszük a plakátokat melyek mellett eljövünk mégis beleivódik tudatunkba, mégis feltudjuk eleveníteni azt a bizonyos könyvet, eseményt, akciót melyet akkor „nem vettünk észre”. Ez az ember tudatalatti játéka, s ezekkel foglalkozik a reklámpszichológia . Cégek sokasága eleinte csak online hirdetőfelületet enged meg magának, a tőkemegtakarítás miatt. Egyrészt a piac nyomást gyakorol a cégekre az online jelenlétet tekintve. Az online jelenlétet nevezhetjük egyfajta mindig változó bizonytalan talajnak, mely kiismerése időbe telik a cégek számára. Nem lehet erre a területre nyomást gyakorolni, az idő az egyetlen megoldás jelen helyzetben a vállalatoknak, mire kellő biztonsággal megtanulják kezelni saját s vásárlóik adatait. Nem beszélve az internetes hirdetés veszélyeiről, hisz elképesztő megtévesztéssel tudják befolyásolni fiatalabb fogyasztóikat, annak ellenére hogy feltűntetik a  „hirdetés” szócskát, a tökéletesen megfogalmazott szöveg mögött. Azonban, a fogyasztó az idő előrehaladtával tudatosabb lett, és fontossá vált számára az információ hitelessége, megbízhatósága. A megbízhatóságot az információ minőségének köszönhetjük, mely mögött biztos háttér áll. Ezek hiányában az információ hitelessége megszűnhet ( Prusinszky, 2017). Jól tartgetált befektetésekkel, beszélhetünk itt online hirdetésről- avagy influenszerek alkalmazásáról, lassacskán bárki jó minőségűnek tűntetheti fel termékét még akkor is ha ez nem is feltétlenül jellemzi azt. A reklámok kreativitása manapság háttérbe látszik szorulni, az ismertebb, felkapottak emberek általi reklám a közösségi platformokon került rivaldafénybe. Az ismert emberek előtérbe kerülése óriási profitot termel, viszonylag kevés befektetéssel a vállalkozásoknak. Hiszen az emberek szeretik, követik őket, mindennapjaikat, tudnak velük azonosulni szimpátia alapján és ami a legkiemelendőbb: ezért hisznek nekik. A követők által gyakorolt szimpátia a hírességekre az oka annak, amiért befolyásolni tudja az adott celeb saját követőtáborát. Azt gondolják az emberek hogy egyenlő az ember szimpátiája a hitelességével, ezért könnyen befolyásolhatókká válnak. Azonban, az ember egyre okosabb és rájött a „trükkre”, már nem dől be könnyen. A fogyasztói társadalom a  trükk mögé látott, s óvatosabb. Mostmár a tényleges megbízható forrást keresik, utánajárnak a dolgok forrásának és a legkedvezőbb utat próbálják kifürkészni pénzük elköltését tekintve. Mára már szeretnék látni a garanciát vagyonuk helyes befektetése eredményeként. A reklám és marketing eszközkészlete ezért eltolódott az interperszonális kapcsolatok fontossága felé. Felértékelődtek  a személyes kapcsolatok, vélemények, tapasztalatok.      Jelen dolgozatom célja a manapság egyre feltörőbb –influencerek befolyását, különböző reklám felületek–befolyását vizsgálja a  fogyasztói döntéshozatalra. Érdekesnek találom, a fogyasztói attitűd változását, befolyását,  mivel roppant kiszámíthatalan ezért  aprólékos megfigyelést igényel. Fiatalként érintett vagyok, a változás nyitottságát tekintve  a témában így úgy gondoltam, hogy ez a terület aktuális és jó pálya lehet kutatásomnak. 
695 |a fogyasztói csoportok 
695 |a hitelesség 
695 |a marketing 
695 |a online értékesítés 
695 |a pszichológia 
700 1 |a Totth Dr. Gedeon  |e ths 
856 4 0 |u http://dolgozattar.uni-bge.hu/37620/1/Kowalski_Boglarka_Szakdolgozat.-05.07.pdf  |z Dokumentum-elérés